În Monitorul Oficial a fost publicată metodologia Programului “A doua şansă”, aplicabil din anul şcolar viitor. Sunt mai multe modificări, iar şcolile pot înființa clase pentru cei care nu au finalizat învățământul primar, gimnazial sau liceal. În cazul învățământului primar, spre deosebire de metodologia anterioară, este precizat că numărul minim de elevi într-o clasă este 10.
Pentru a înființa aceste clase, școlile au nevoie de avizul inspectoratelor județene, respectiv al Inspectoratului Școlar al Municipiului București. Potrivit documentului, în Programul „A doua șansă” — învățământ primar se pot înscrie persoane care au depășit cu cel puțin patru ani vârsta de școlarizare corespunzătoare clasei și care se află în una dintre următoarele situații: nu au parcurs nicio clasă din învățământul primar; au abandonat școala pe parcursul învățământului primar. Clasele pentru învățământul primar pot avea un număr minim de 10 cursanți și un număr maxim de 16 cursanți. În metodologia veche, pentru a se constitui o clasă, numărul minim era de 12 elevi, dar nu mai mult de 20. Anul trecut a fost modificat numărul maxim și minim de elevi pentru fiecare clasă de liceu și școală profesională printr-un ordin de ministru. Astfel, o clasă la învățământul primar cuprinde în medie 17 elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 22. Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie 22 de elevi, dar nu mai puțin de 10 și nu mai mult de 26. În cadrul acestui program, clasele primare pot fi constituite pe nivel de studiu sau în regim simultan și durata standard este de 2 ani. Programul „A doua șansă” — învățământ secundar este structurat în ani de studiu, echivalenți din punct de vedere curricular cu clasele V—VIII din învățământul gimnazial și, după caz, cu clasele IX—X din ciclul inferior al învățământului liceal. Se pot înscrie persoanele din următoarele situații: au absolvit învățământul primar; au parcurs una sau mai multe clase corespunzătoare învățământului gimnazial (a V-a, a VI-a, a VII-a). Atât pentru cursanții de la învățământul primar, cât și cei de la învățământ secundar, „cursurile pot fi planificate într-un orar flexibil — dimineața, după-amiaza sau seara, sâmbăta sau duminica, inclusiv în timpul vacanțelor școlare, conform deciziei luate de consiliul de administrație al fiecărei unități de învățământ, după consultarea cursanților înscriși în program.”
Acest site utilizează cookie-uri | Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.Sunt de acord