Compania Naţională de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră a demarat un proiect de amploare, prin care toate secţiile regionale din ţară au fost dotate cu peste 800 de utilaje de ultimă generaţie, care pot fi folosite atât pe timp de iarnă, cât şi vara, pentru lucrările care vor fi executate. Ieri, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova a prezentat cele 13 maşini noi, de care va beneficia în continuare, unele care vor reduce cheltuielile pentru întreţinere şi intervenţie.
Costurile achiziţionării celor peste 800 de utilaje sunt substanţiale, fiecare fiind evaluat în jurul sumei de 100.000 de euro, dar toate îşi vor dovedi utilitatea. La Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, care are ca arie de competenţă cele cinci judeţe din Oltenia, au sosit 13 astfel de maşini. „Este un program amplu derulat de CNAIR. Sunt cele mai importante utilaje pe care le-am primit, toate de ultimă generaţie, care sunt foarte fiabile, prin utilizarea acestora scăzând şi costurile pentru întreţinere şi intervenţii. În ultimii ani, înnoirea parcului auto a fost în continuă creştere, astfel că, în prezent, avem în dotare cca. 80 de maşini de intervenţie, care pot fi la lucru indiferent de anotimp”, a precizat Alin Golumbeanu, director al DRDP Craiova.
Cei care le întreţin şi le conduc, foarte mulţumiţi
Cei care lucrează efectiv cu ele, şoferii şi cei de la atelierul de întreţinere şi reparaţii, sunt foarte mulţumiţi de noile dotări. „Sunt extraordinare, ultramoderne. Am avut şi utilaje care erau din anii 1994 – 1998, dar acestea au intrat în amintire, parcul auto fiind, în ultimii ani, în plină campanie de modernizare. Pentru întreţinerea celor vechi era vorba de costuri foarte mari. Acum, totul se schimbă”, a spus Nicuşor Vlad, şef atelier întreţinere şi reparaţii din cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Craiova. Unul dintre cei care vor manevra noile maşini, Constantin Daniel Căruntu, este foarte mulţumit de condiţiile în care va lucra: „Cele vechi şi-au dus traiul, au fost bune la vremea lor, dar acum este altceva. Noile utilaje sunt mult mai uşor de manevrat, totul fiind electronic, iar confortul nostru, al şoferilor, este extraordinar. Vom avea şi căldură în cabină, nemaifiind vorba să ne îmbrăcăm mai gros, ca să scăpăm de frig. La deszăpezire , se acţionează mult mai bine, iar vara, la alte lucrări, va fi mult mai uşor”.