BRD, partener solid al sectorului agricol

0
293

BRD – Groupe Société Générale dă startul campaniei de prefinanţare subvenţii SAPS 2014. În acest sens, banca a semnat convenţia tripartită cu APIA (Agenţia de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură) şi FGCR (Fondul de Garantare a Creditului Rural) în vederea finanţării fermierilor ce beneficiază de subvenţii APIA în cadrul schemei de plată unice pe suprafaţă (SAPS) – campania 2014.

BRD – Groupe Société Générale a semnat convenţia tripartită cu APIA (Agenţia de Plăţi si Intervenţie pentru Agricultură) şi FGCR (Fondul de Garantare a Creditului Rural) în vederea finanţării fermierilor ce beneficiază de subvenţii APIA în cadrul schemei de plată unică pe suprafaţă (SAPS) – campania 2014. Fermierii pot obţine în avans până la 90% din cuantumul subvenţiei APIA care, pentru anul 2014, este de 120 de euro pe hectar, cu aproximativ 9% mai mult decât în anul 2013.

Credite de prefinanţare subvenţii

Pe lângă avansul sporit, celelalte avantaje pentru fermieri sunt reprezentate de documentaţia simplificată şi cerinţele reduse de garanţii, creditul fiind pus la dispoziție după prezentarea adeverinţei APIA. Bogdan Spuza, director executiv Marketing şi Management Produse, a precizat că, începând cu această campanie de prefinanţare, datorită implementării unui flux de lucru simplificat, banca poate pune la dispoziţia fermierilor credite de prefinanţare subvenţii chiar de la momentul încheierii acordului tripartit cu APIA şi FGCR.

„Odată ce APIA demarează procesul de eliberare a adeverinţelor, fermierii care au nevoie de lichidităţi în avans pentru efectuarea lucrărilor agricole şi au ales BRD ca bancă finanţatoare se pot prezenta cu adeverinţa APIA la oricare dintre agenţiile băncii aflate în proximitatea afacerii sale agricole pentru a intra în posesia banilor”, a subliniat Bogdan Spuza.

Diversificarea portofoliului de produse

Reprezentantul BRD a mai spus că analiza şi documentaţia simplificată ce caracterizează aceste tipuri de credite asigură finanţarea în timp scurt a agricultorilor. „BRD rămâne un partener solid al sectorului agricol, preocupat constant de diversificarea portofoliului de produse destinate acestui sector astfel încât să răspundă nevoilor din ce in ce mai diversificate ale fermierilor din România, atât în ceea ce priveşte necesarul de finanţare pe termen scurt (credite de prefinanţare a subvenţiilor APIA, credite de campanie agricolă etc.), cât şi proiectele de investiţii (inclusiv cele cu componenta fonduri europene)”, a conchis Bogdan Spuza.