Craiova, invitată să intre în comunitatea „Oamenii timpului”

0
304

Campania „Oamenii Timpului”,  conturată în jurul publicaţiei „Timpul” din Iaşi, care a împlinit anul acesta 140 de ani de existenţă, a ajuns şi la Craiova. Alături de români din toate colţurile ţării, şi craiovenii pot să promoveze pe scena publică nume noi care activează în zece domenii de activitate diferite, care au proiecte interesante, dar despre care se cunosc prea puţine lucruri.

bibliotecaCampania „Oamenii Timpului” a plecat din Iaşi, în 2013, şi se desfăşoară acum în mai multe municipii din ţară – Baia Mare, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Sibiu, Neamţ, Timişoara. Din acest an, şi la Craiova. Se desfăşoară doar în mediul online, pe site-ul  www.oameniitimpului.ro, acolo unde, în perioada 31 iulie – 15 septembrie, pot fi propuşi oameni noi şi proiectele lor. Propunerile pot să fie făcute de persoane fizice, instituţii, organizaţii şi mass-media, iar organizatorii au precizat că este foarte important ca fiecare nominalizare să fie argumentată cu proiectele pe care le iniţiază.

 În paralel, vor avea loc dezbateri, va fi o etapă de prejurizare în care juriul, împreună cu managerii zonali se vor documenta despre toţi cei propuşi, apoi se vor întruni într-o dezbatere cu uşile închise în care se vor stabili câştigătorii, câte 5 persoane pentru fiecare din cele zece categorii: literatură, arte, educaţie şi cercetare, societate civilă, diplomaţie publică, memorie şi istorie, jurnalism, tinere valori, sănătate şi antreprenoriat. Premiile se vor acorda în cadrul Galei „Oamenii Timpului”, care va avea loc pe data de 10 decembrie, în Sala Mare a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi.

biblioteca (3)„Campania noastră este o invitaţie către comunitatea naţională şi internaţională de a aduce în faţă pe cei care reprezintă personalităţi de excepţie, noi şi noi oameni. Începută ca un demers local, în 2014, la Iaşi, această campanie s-a constituit într-o provocare, care a prins foarte repede şi a avut ecou în întreaga regiune de nord-est, cuprinzând chiar şi Chişinău şi Cernăuţi. Ne-am extins la nivel naţional, pentru că avem oameni de valoare peste tot. Este o campanie foarte importantă, în primul rând prin juriul său, alcătuit din oameni de succes din mai multe domenii, în literatură – poetul Radu Vancu, de la Universitatea din Sibiu, în arte – muzicologul Cătălin Sava, la educaţie – istoricul Adrian Cioroianu, societate civilă – Liviu Mihaiu etc.”, a afirmat, ieri, la Craiova, Adriana Nazarciuc, directorul Asociaţiei Revistei „Timpul”.

Alina Şerban: „Este o campanie foarte frumoasă”

La Craiova, campania „Oamenii Timpului” este sprijinită de Universitatea din Craiova şi Biblioteca Judeţeană „Alexandru şi Aristia Aman” din Craiova. „Faptul că Universitatea din Craiova sprijină acest proiect reprezintă o recunoaştere a aprecierii pe care o acordă studenţilor, comunităţii academice care sunt, prin excelenţă, oameni ai timpului”, a explicat Magdalena Mihai, prorectorul Universităţii din Craiova.

biblioteca (2)„Este o campanie foarte frumoasă în care eu am intrat, motivată fiind de ce se întâmplă în jurul nostru, de faptul că trăim într-o lume în care spunem foarte des că ne lipsesc valorile şi lucrurile bune de urmat. Eu spun sigur că nu este aşa deoarece, în emisiunea pe care o moderez la TVR, aducem în fiecare săptămână oameni care fac lucruri minunate. Astfel de oameni minunaţi şi valoroşi există în jurul nostru. Din fericire, în Craiova mai avem publicaţii şi televiziuni care deschid jurnalele cu olimpici, cu ştiri pozitive care arată şi lucruri pozitive. Este un proiect care a plecat din Iaşi, un proiect de responsabilitate socială care vrem să implice comunitatea”, a mărturisit, la rândul ei, Alina Şerban, jurnalist TVR Craiova, care de şase ani se implică în astfel de proiecte sociale, multe cu scop caritabil.

„M-a motivat anvergura proiectului prin faptul că îşi propune să descopere noi valori deocamdată necunoscute, care nu au fost gestionate corespunzător, din păcate. Această campanie a arătat că se poate, că există o alternativă. Propunem o alternativă şi, foarte important, o revalorizare la nivel social, plecând de jos în sus”, a mărturisit Emanuel Copilaş, manager zonal Timişoara al campaniei.