Craiova se află pe lista destinațiilor turistice promovate de România la Bursa Internațională de Turism care se desfășoară în aceste zile la Berlin. O recunoaştere a Târgurilor organizate în Bănie de-a lungul anilor, următorul fiind Târgul de Paşte, în perioada 11 aprilie – 01 mai.
După cum precizează reprezentanții Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), întrunirea de la Berlin, din aceste zile, este cea mai importantă în ceea ce priveşte promovarea turismului. După Târgul de Crăciun, autoritățile din Bănie îl pregătesc acum pe cel de Paște, în Parcul „Nicolae Romanescu”, și așteaptă turiștii la ceea ce spun că va fi o ediție inedită – un carnaval al primăverii cu un mix între Brazilia și Veneția. Acesta se va desfăşura în perioada 11 aprilie-01 mai 2025 și va aduce vizitatorilor și o serie de concerte. Oferta turistică a României este promovată la Berlin de MEDAT și 36 de agenții de turism, hotelieri, asociații de profil, organizații de management al destinației și autorități locale. „Germania este cea mai mare piață pentru turismul românesc. Este țara care ne aduce cei mai mulți turiști, dar și cel mai important partener comercial al României. Anul trecut, am înregistrat o creștere de 10% a numărului de turiști germani, ajungând la peste 240.000 de vizitatori. Prin participarea la ITB Berlin, cea mai mare platformă de afaceri din industria turismului, obiectivul nostru este clar: să consolidăm această tendință și să atragem și mai mulți vizitatori străini în România. Acțiunile concrete, susținute prin parteneriate solide între sectorul public și cel privat, sunt cheia succesului în creșterea vizibilității și atractivității țării noastre”, a precizat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
România promovează o ofertă turistică diversificată, ce include circuite culturale, turism activ și de aventură, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, turism rural și city break-uri. „Printre destinațiile prezente se numără Oradea, București, Timișoara, Mamaia – Constanța, Craiova, precum și județe și regiuni precum Cluj, Sibiu, Prahova, Neamț și Bucovina. Un alt punct de atracție adus în atenția publicului este Festivalul “George Enescu”, unul dintre cele mai importante evenimente de muzică clasică la nivel global. Standul României este conceput ca un hub de interacțiune Business to Business (B2B), menit să faciliteze dezvoltarea parteneriatelor”, menţionează MEDAT.