Noul Ford Focus este recunoscut de experții în medicină pentru capacitatea sa de a atenua durerile de spate ale șoferilor

0
401

Focus este primul vehicul Ford recunoscut de comisia de testare independentă a organizației AGR, formată din experți din diferite zone medicale. Spre deosebire de scaunele clasice, pe care fiecare persoană este obligată să-și adapteze poziția șezut, scaunele cu aprobare AGR au capacitatea de a se adapta ele însele la poziția șezut a pasagerilor.

“Așezarea într-o poziție incorectă îl poate face pe șofer să se aplece în față, mutând presiunea asupra zonei lombare. Scopul scaunului de pe noul Focus, care oferă 18 direcții de ajustare, este acela de a se adapta la fiecare persoană în parte, oferind șoferilor cu înălțimi și gabarite diferite posibilitatea de a obține cu ușurință poziții optime și confortabile de condus, în special când vine vorba de călătorii lungi”, spune Glen Goold, inginerul-șef al programului de dezvoltare Focus.

Europenii conduc în medie în jur de 60 de minute în fiecare zi, fără să luăm în considerare timpul petrecut în trafic sau în căutarea unui loc de parcare*. Un studiu realizat în Marea Britanie arată că 75% dintre șoferi au probleme cu spatele din cauza poziției defectuoase la volan. Acest lucru poate duce, de asemenea, la dureri cervicale, la mușchi obosiți și la împiedicarea circulației corecte a sângelui, elemente care îl fac pe șofer să obosească mai repede.

Inginerii Ford au dezvoltat scaunele noului Focus cu scopul declarat de a obține aprobarea AGR ca parte a filosofiei antropocentrice, care plasează experiența pasagerilor în centrul procesului de design și pentru a răspunde la cererile clienților lui Focus, care își doreau sprijin lombar suplimentar și un spațiu mai ridicat la nivelul picioarelor.

Reglajul pe 18 direcții al scaunelor include posibilitatea ajustării înălțimii, lungimii și înclinației, elemente care suplimentează sprijinul la nivelul spatelui, al gâtului și al coapselor. Reglajul lombar pe 4 direcții este controlat electric cu ajutorul unui buton poziționat în partea laterală a scaunului.

Pentru a adăuga reglajul lombar în patru direcții, ajustarea tetierelor în patru direcții și segmentul extensibil care asigură sprijin la nivelul coapselor – elemente care nu au fost oferite pe generația anterioară Focus – experții Ford au realizat teste pe circuit în care pe scaunul șoferului au luat loc bărbați și femei de diferite înălțimi, greutăți, cu scopul de a dezvolta designul optim al scaunului. Testele de durabilitate au implicat 150.000 de kilometri parcurși în traficul real. Acestea au implicat și utilizarearobotului “Robutt”, care simulează șezutul unui pasager și care concentrează 10 ani de utilizare normală în doar trei zile de testare, timp în care sunt experimentate 7500 de poziții și de mișcări ale corpului.

Pentru a asigura un confort de top la rulare, Focus beneficiază, de asemenea, de o tehnologie care are capacitatea de a detecta gropile și care poate astfel să reducă impactul pe care-l are lovirea unei gropi în timpul rulării. De asemenea, pasagerii locurilor din spate beneficiază de un spațiu cu 5 centimetri mai generos la nivelul genunchilor și de o lățime totală a interiorului cu 6 centimetri mai mare decât pe anterioara generație Focus.

“Calitatea ergonomiei scaunelor unei mașini are o importanță masivă în special pentru șoferii care acoperă des mulți kilometri. Suntem fericiți că Ford ni se alătură în lupta împotriva durerilor de spate, facilitând accesul mai multor șoferi la scaune care oferă un nivel de confort de top”, spune Detlef Detjen, director al Aktion Gesunder Rücken e.V.