Modelul B-Max, produs exclusiv la fabrica Ford de la Craiova, va ajunge în showroom-urile din România în luna iulie, însă comenzile vor fi onorate începând cu luna septembrie, a declarat, ieri, la Geneva, Henrik Nenzen, preşedintele Companiei Naţionale Ford.
Acesta a spus, potrivit Mediafax, că două maşini din acest model, lansat ieri la Salonul Auto de la Geneva, vor fi prezentate în România pe 22 martie, dată la care va începe preluarea comenzilor. “B-Max va ajunge la sfârşitul lui iulie-august la distribuitori, iar livrările efective vor începe din septembrie”, a precizat Nenzen. El a mai spus că dealerii români îşi vor adapta showroom-urile pentru prezentarea noului model, amenajând spaţii generoase pentru acest automobil. Oficialul Ford a adăugat că peste 95% din producţia B-Max va fi destinată pieţelor externe. Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri. Din aprilie 2010, când au ieşit pe porţile uzinei din Craiova primele maşini produse de Ford în România şi până în luna octombrie a anului trecut, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit Connect. În toamna anului trecut, producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, pentru a face loc noului B-Max şi celui de-al doilea model de clasă B, care va intra în producţie cel mai probabil din 2013.
Ford nu va efectua concedieri în Europa şi nici nu va închide fabrici
Compania Ford va continua “să ajusteze producţia în funcţie de cererea reală” în Europa, strategie care a ajutat compania să rămână profitabilă în alte regiuni, a declarat pentru Reuters directorul general al grupului american, Alan Mulally, citat de ziarul Gândul. Astfel, “Ford” nu va încerca să se alieze cu vreun constructor auto din Europa, regiune unde compania estimează că va avea pierderi de 600 de milioane de dolari în acest an, deşi rivalul american General Motors (GM) a intrat într-un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen, pe fondul crizei datoriilor de stat. GM a anunţat, săptămâna trecută, încheierea unei alianţe cu PSA Peugeot Citroen, al doilea constructor auto din Europa, prin care cele două grupuri vor efectua în comun achiziţiile şi investiţiile în dezvoltarea autovehiculelor. Ford a înregistrat în trimestrul al patrulea al anului trecut o pierdere de 190 de milioane de dolari la nivel de grup, iar în Europa compania a avut anul trecut pierderi de 27 de milioane de dolari.
Directorul financiar al Ford a declarat, săptămâna trecută, că grupul ar putea avea în acest an pierderi de 500-600 de milioane de dolari în Europa, dacă piaţa auto din regiune se va contracta la 14 milioane de autovehicule după vânzări, reprezentând un declin de 8,5% faţă de 2011. GM speră că alianţa cu PSA Peugeot va consolida divizia europeană Opel, care merge în pierdere. Conform acordului de alianţă, GM va cumpăra 7% din acţiunile Peugeot.
B-Max, lansat la Geneva
Cele două grupuri au arătat că nu vor efectua concedieri în Europa şi nu vor închide fabrici, anunţ întâmpinat cu scepticism de mulţi analişti, care pun sub semnul întrebării economiile ţintite de companii prin încheierea alianţei. Ford are deja un parteneriat restrâns cu Peugeot în domeniul motoarelor diesel, varianta de propulsie preferată de majoritatea clienţilor europeni. Ford este prezent pe 19 pieţe vest-europene, unde a înregistrat anul trecut vânzări de 1,26 milioane de autovehicule, la o piaţă de 15,28 milioane de maşini.
Grupul american a preluat în 2007 fabrica de automobile de la Craiova, unde estimează că va produce în acest an până la 50.000 de unităţi B-Max. De altfel, printre modelele lansate la salonul auto de la Geneva, care are loc în aceste zile, se numără şi B-Max.