Eficacitatea reclamelor afacerii tale reprezintă gradul de realizare a scopului care a fost stabilit înainte de reclamă. Iar de obicei, scopul principal al reclamelor și publicității online sau offline este creșterea veniturilor.
Eficacitatea unei reclame – ce trebuie să știi?
Atractivitatea unei reclame este înțeleasă ca fiind capacitatea acesteia de a atrage atenția destinatarului în așa fel încât acesta să citească conținutul acesteia cu interes. Eficacitatea reclamelor și a publicității este raportul dintre beneficiile financiare rezultate din difuzarea reclamei și cheltuielile efectuate pentru activitatea de publicitate.
Eficacitatea publicității se realizează atunci când cel mai mare număr de potențiali cumpărători îi acordă atenție, acceptă argumentarea, își amintesc de ea, fac achiziții sub influența ei și apoi simt satisfacție din partea acesteia.
Când publicitatea și reclamele sunt ineficiente – semne evidente
Iată de ce reclamele afacerii tale nu funcționează:
- eficacitatea (sau ineficacitatea) reclamelor nu poate fi urmărită,
- sunt impersonale pentru că ajung la toată lumea
- grupul țintă este definit prea larg,
- este costisitor de corectat sau îmbunătățit,
- nu există nici un apel la acțiune în ele .
Este înfricoșător cât de mulți antreprenori își economisesc banii de marketing doar pentru a-i cheltui pe publicitate, care se dovedește că este pur și simplu ineficientă. Apoi se plâng că nu funcționează și că, de fapt, reclamele nu sunt deloc folositoare.
Cum poți avea succes pe termen lung?
Majoritatea panourilor pe care le vezi pe drum sau reclamele din ziare au o audiență foarte largă, așa că aproape nimeni nu se identifică cu ele. Din același motiv, publicul tău țintă – clienții – este foarte larg, așa că este dificil să apelezi la anumite trucuri pentru a încuraja doar persoanele care sunt cu adevărat interesate să cumpere un telefon mobil fără abonament sau o mașină cu deducere totală de TVA. Căci astfel de reclame ajung și la cei care au deja produsele pe care tu le oferi sau la cei care nu sunt deloc interesați de ele.
Reclamele online sunt eficiente, în primul rând pentru că pot ajunge la publicul țintă, iar acest lucru se datorează tehnologiei KYC, ce permite identificarea rapidă a clienților. Aceasta este o soluție care permite identificarea utilizatorilor interesați de ceea ce tu oferi, astfel încât să îți crești vânzările și să îți dezvolți afacerea. De asemenea, le vei putea oferi o experiență plăcută ce va duce la creșterea ratei de conversie la atingerea rezultatelor dorite.