Zilele trecute a avut loc o nouă întâlnire a intergrupului Cer și Spațiu, iar de data aceasta s-a discutat despre industria de aviație regională. În acest moment există foarte multe zboruri și aeroporturi regionale care facilitează conectarea regiunilor și mobilitatea cetățenilor din aceste regiuni. “Deși de mai mici dimensiuni decât hub-urile internaționale, aeroporturile regionale sunt foarte importante și pot da ca exemplu aeroporturile din Craiova, Cluj, Iași, Suceava, Bacău care leagă aceste regiuni cu alte regiuni din România, dar mai ales din Uniune. Regulile propuse de Comisie, prin introducerea certificatelor de emisii pentru transportul aerian, pot crea mari probleme dacă nu sunt echilibrate, atât companiilor aeriene, cât și aeroporturilor. Cumpărarea de certificate pentru emisii de către companiile aeriene, așa cum a propus Comisia va genera creșteri de costuri. Trebuie să vedem cum putem echilibra introducerea acestor certificate, fie introducem gradual certificatele pe piață, fie o facem într-un singur an, în 2025 așa cum propune Comisia de mediu din PE (ENVI) – ceea ce va crea probleme foarte mari.”, explică eurodeputatul Marian Jean Marinescu.
Deputatul european mai spune că întâlnirea a arătat că încă există discordanțe între industrie și unii dintre parlamentarii raportori în diverse comisii pentru aceste dosare, așa cum este cazul unor raportori care au ținte încă din 2025 pentru e-fuels, adică combustibilii alternativi, care sunt foarte costisitori, în cantități foarte mici pe piață și mai ales în condițiile în care tehnologiile de producție nu sunt încă mature. “Votul din Comisia de mediu nu a răspuns cerințelor industriei și prin urmare pregătim amendamente pentru plenară, prin care să păstram în viață #transportul #aerian #regional, un mod de transport foarte important pentru dezvoltarea regiunilor, pentru mobilitatea cetățenilor europeni, cât și pentru statele în care turismul are o pondere foarte mare în produsul intern brut”, a mai spus Marian Jean Marinescu, europarlamentar PPE..