Primăria Craiova a reluat lucrările de asfaltare

0
206

Profitând de faptul că vremea s-a mai încălzit, autoritățile locale au transmis constructorilor să reia lucrările pe străzile începute în toamna trecută. Șantierele vor porni, potrivit primarului Craiovei, pe patru străzi din lista de 87 și se vor limita la pregătirea terenului, urmând ca stratul de asfalt să fie turnat atunci când temperaturile vor crește.

Anunțul a fost făcut, ieri, pe facebook, de primarul Mihail Genoiu. Edilul-șef al Craiovei a postat atât decizia de reluare a lucrărilor de asfaltare, cât și poze de pe străzile respective. Cu o zi în urmă, luni, pe 4 februarie, primarul Craiovei a realizat o vizită în zonele în care s-au sistat lucrările toamna trecută, în urma căreia a luat decizia de redeschidere a fronturilor de lucru. „Am profitat de vremea frumoasă și am dat ordin de începere sau continuare a lucrărilor pe mai multe străzi din cele 87 aflate în programul de modernizare. Ieri (n.r. – luni, 4 februarie), am efectuat o vizită pe acestea”, a menționat primarul Craiovei, în postarea sa.

Strada „Micșunele”, șantier pornit

Este vorba de patru străzi, pe toate fiind deschise șantierele în toamna trecută. Dar, din cauză că vremea s-a înrăutățit, autoritățile au sistat lucrările și tot ceea ce s-a executat până atunci a intrat în conservare. Potrivit primarului, pe strada „Micșunele”, din cartierul „George Enescu”, una dintre cele patru străzi pe care se acționează, au început lucrările prin îndepărtarea stratului actual, format din piatră de râu, și amenajarea terenului. Stratul de asfalt va fi tunat, cel mai probabil, atunci când vremea se va îmbunătăți vizibil, știut fiind faptul că tenperaturile joase afectează în mod negativ calitatea asfaltului turnat. Din acest motiv, lucrările se limitează la pregătirea terenului.

Pe „Drumul Fabricii”, se pregătește terenul pentru asfaltare

O altă stradă pe care se acționează este „Drumul Fabricii” din Dorobănție (zona cimitirului evreiesc). Și aici, se execută aceleași lucrări de pregătire a terenului, etapă obligatorie înainte de turnarea stratului de asfalt. Ca și pe prima stradă, aici sunt realizate numai lucrări de decopertare, fiind îndepărtat stratului de suprafață, care este foarte deteriorat. Strada „Drumul Fabricii” nu a avut niciodată asfalt, fiind amenajată doar cu piatră de râu, care va fi îndepărtată acum în totalitate. De îndată ce temperaturile vor crește, constructorul va putea să toarne și stratul de asfalt. Pentru locuitorii de pe această stradă este o mare realizare să strabătă drumul pe asfalt, scăpând de gropile pline cu apă pe care le lăsau în urmă ploile.

Pe „Porumbului”, se aliniază trotuarele

Străzile „Corcova” din cartierul Romanești (zona Potelu) și „Porumbului” (zona stadionului) sunt mai avansate decât primele două. În toamnă, pe ambele artere s-a reușit să se decoperteze stratul vechi, format tot din piatră de râu, și să se monteze bordurile. Potrivit primarului, constructorii au primit ordin să pregătească acum terenul pentru turnarea stratului de asfalt, operațiune care va începe, cum spuneam, odată cu încălzirea vremii. În timp ce pe strada „Corcova” au fost delimitate trotuarele,  pe strada „Porumbului” se lucrează acum, potrivit autorităților, la îmbinarea trotuarelor cu străzile învecinate, astfel încât trecătorii care dintr-o anumită direcție să aibă continuitate de mers și pe această stradă.

87 de străzi de pământ, modernizate cu 20 milioane de euro

Lucrările de modernizare a celor patru străzi se fac cu bani de la bugetul local. Aceste străzi fac parte dintr-o listă de 87 de artere, toate fără asfalt, pe care municipalitatea și-a propus să le modernizeze din fonduri proprii. În primăvara anului trecut, a fost adjudecat contractul-cadru pentru modernizarea lor, valabil pentru o perioadă de 4 ani, cu o valoare de aproximativ 20 milioane de euro. Acesta este, de fapt, al doilea contract-cadru, primul fiind executat de SC Delta ACM București, pentru o sumă de 135 milioane de lei. De această dată, lucrările de asfaltare au fost împărțite pe trei loturi, delimitate în funcție de cartierele în care se găsesc, și au fost atribuite nu unei singure firme, ci la trei constructori: Domarcons, Erpia și Construcții Erbașu.