Patru din cinci membri ai generaţiei tinere Millennials (până în 34 de ani) sunt acum mai responsabili din punct de vedere ecologic. Vânzările de SUV-uri au crescut la nivel de industrie cu 21% în 2016, ajungând la unul din patru vehicule achiziţionate. În acelaşi timp, unul din patru membri ai generaţiei tinere preferă un SUV atunci când îşi caută o maşină nouă.
Motivaţi de o conştiinţă socială puternică şi deschişi la utilizarea internetului pentru închirierea, vizionarea sau partajarea bunurilor şi serviciilor, tinerii din generaţia Millennials vin cu o abordare revoluţionară care schimbă modul în care companiile – implicit producătorii auto – îşi derulează afacerile. Mai mult de patru din cinci membri ai generaţiei între 17 şi 34 de ani consideră că SUV-urile au devenit în ultimii cinci ani mai eficiente din punctul de vedere al consumului şi mai prietenoase cu mediul. După ce şi-au şters reputaţia de maşini care consumă mult carburant, SUV-urile se află acum pe lista de cumpărături a 25% dintre tinerii care îşi doresc o maşină nouă. Ford lansează un nou SUV full-electric construit pentru a oferi o autonomie estimată de cel puţin 480 de kilometri, îndeajuns pentru a acoperi distanţa dintre Londra şi Paris. Compania a introdus pe piaţa din Europa trei SUV-uri noi în cursul anului trecut, iar noul model 100% electric este doar unul dintre cele cinci pe care Ford le pregăteşte până în anul 2020.
„Clienţii tineri cu o conştiinţă eco dezvoltată reprezintă principala forţă din spatele cererii”
“Vânzările de SUV-uri cresc mai mult decât în orice alt segment european, iar clienţii tineri cu o conştiinţă eco dezvoltată reprezintă principala forţă din spatele cererii. Anul trecut, vânzările SUV-urilor Ford au crescut într-un ritm mai susţinut decât cel deja rapid al industriei. Clienţii descoperă eficienţa la nivel de consum oferită de motoare cu tehnologii avansate. Aşa este noul nostru diesel TDCi de 1.5 litri şi 120 CP, care este disponibil pe Kuga, se ridică la noile standarde Euro 6 şi atinge emisii de 115 grame CO2/km, dar şi multi-premiatul motor pe benzină 1.0 EcoBoost de pe Ford EcoSport”, a declarat Roelant de Waard, vicepreşedinte de Marketing, Vânzări şi Service al Ford of Europe.
Vârsta medie a clienţilor se orientează spre modelele sport cu hayon
Vânzările SUV-urilor Ford – EcoSport, Kuga şi Edge – au crescut cu 31% în anul 2016 în comparaţie cu 2015. Anul trecut s-au înregistrat cele mai bune vânzări din istorie pentru Kuga şi EcoSport la nivel de industrie. Piaţa de SUV-uri a crescut cu 21% în Europa în 2016, adunând mai mult de un sfert din totalul vânzărilor de maşini noi. Nu doar şoferii tineri schimbă toate aşteptările în ceea ce priveşte alegerea maşinilor proprii. Datele Ford arată că vârsta medie a clienţilor care se orientează spre modelele sport cu hayon – versiunile dinamice ale hatchback-urilor din segmentele mic şi compact – a crescut cu 10% între 2010 şi 2016. Vânzările modelelor din gama Ford Performance – care include hatchback-urile Fiesta ST, Focus ST şi Focus RS, dar şi Ford Mustang – au crescut cu 60% pentru al doilea an consecutiv.