48 de doljeni au cerut ajutor prin „Telefonul vârstnicului”

0
423

batraniÎntr-un an de la înfiinţare, „Telefonul vârstnicului” – 0800.460.001, prima linie telefonică gratuită de informare şi asistenţă dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat peste 10.000 de apeluri. Dintre acestea, 48 au provenit din judeţul Dolj. Cele mai frecvente nevoi ale celor care au sunat sunt: sprijin emoţional, îngrijire la domiciliu, ajutor material, probleme de sănătate, consiliere juridică, abuzuri, dorinţa de parteneriat şi implicare.

Operatorii specializaţi în asistenţă socială au oferit peste 1.500 de ore de sprijin, informare şi consiliere socială, socializare, sfaturi practice şi îndrumare către instituţii abilitate să le rezolve problemele.

Studiile sociale realizate în ultimii doi ani arată că aproximativ un milion şi jumătate de vârstnici din România sunt afectaţi de singurătate. Numărul femeilor care se consideră singure este mai mare decât cel al bărbaţilor, iar persoanele din mediul urban resimt cel mai mult fenomenul. „Telefonul vârstnicilor” a dezvoltat şi activat o reţea formată din 450 de instituţii publice, ONG-uri şi furnizori de servicii, care oferă soluţii practice, intervenţii punctuale şi resurse existente în comunităţile locale.