Nu cumva e greşită strategia?

0
425

Anunţarea candidaturii proprii la funcţia de primar al Craiovei, din partea filialei locale a Partidului Mişcarea Populară, de către Gelu Vişan, a fost până la urmă o ştire, circumscrisă apropiatelor alegeri locale, cu miza lor, seducătoare, pentru fiecare localitate în parte. Flancat de rebelii liberali Ion Groza şi Romeo Chiţu, dar şi de ex-UNPR-istul Dan Păloiu, Gelu Vişan a găsit de cuviinţă să spună nişte lucruri “acide” despre potenţialii săi adversari. Să admitem că, în actuala fază a competiţiei electorale, merge şi un asemenea meniu. Cu stagii prelungite de acum pe la televiziunile din Capitală, ex-deputatul Gelu Vişan a dobândit deja ceea ce numim tehnica discursului. Are pauze scurte între fraze, cadenţă normală, absenţa bâlbelor, ceva intonaţie, stăpânire de sine, tupeu în exces şi aşa mai departe. Dar fondul problemei în discuţie este altul – buna administrare a municipiului Craiova – şi polemica, altminteri nelipsită, ar trebui circumscrisă în exclusivitate dezideratului major enunţat. Câtă certitudine poate exista în povestea unui “blat” perfectat între PNL şi PSD privind alegerile locale la Craiova? Care ar fi rostul unei asemenea predări deliberate şi necondiţionate a liberalilor? Greu de oferit răspunsuri convingătoare. Fireşte, fiecare candidat spune până la urmă ce găseşte de cuviinţă, când îşi anunţă candidatura, dar prezentarea “unui proiect” de bună gospodărire a urbei, îmbunătăţirea circulaţiei rutiere, alimentarea în bune condiţii cu apă potabilă de Izvarna, ca să facem câteva concretizări, şi tot noianul de detalii ce ţin de modernizarea continuă a oraşului, racordarea lui deplină la spiritul european, ar fi fost de dorit. Restul sunt palavre, mai mult sau mai puţin picante. Referirea nu vizează deloc debutul lui Gelu Vişan în “arena localelor”, ci mai degrabă orizontul aşteptărilor alegătorilor, îndemnaţi parcă la resemnare. Presupunerea că e totuşi prematură “calendaristic” expunerea tehnică de argumente, care pot legitima o candidatură, e pripită, fiindcă într-o campanie electorală de această factură, pentru fiecare cartier al Craiovei trebuie identificate adevăratele probleme ale locuitorilor, şi la acestea trebuie raportat discursul. Mai clar: pachetul de oferte nu poate fi identic în Craioviţa Nouă şi Calea Bucureşti. Şi aşa mai departe. Reduta Primăriei Craiova nu este uşor de cucerit. Momentan ea este bine străjuită, are şi tenori, care ştiu ce trebuie să spună, în cunoştinţă de cauză, şi tocmai de aceea opinăm că strategiile candidaţilor trebuie elaborate cu maximă atenţie, plecând chiar de la ceea ce consideră, la o manieră raţională, că pot constitui împliniri, ale mandatului încă în curs, apte de a fi continuate.