Banca Comercială Romană (BCR) oferă clienţilor săi persoane fizice posibilitatea achitării contribuţiilor, impozitelor, taxelor sau altor obligaţii faţă de bugetul statului sau bugetele administraţiilor locale prin intermediul serviciului de Internet banking – Click 24 Banking şi Phone banking – Alo 24 Banking, aceştia efectuând din momentul lansării acestui serviciu (ultimele 4 luni din anul trecut) peste 270 de tranzacţii, în valoare de circa 250.000 lei.„Clienţii noştrii au primit extrem de bine serviciul oferit de BCR. Acum ei pot să îşi achite contribuţiile, impozitele, taxele sau alte obligaţii faţă de bugetul statului sau bugetele administraţiilor locale prin intermediul serviciului de Internet banking – Click 24 Banking şi phone banking – Alo 24 Banking. Acest lucru este confirmat de numărul tot mai mare a tranzacţiilor înregistrate în luna Ianuarie din acest an. Am înregistrat numai în această lună un număr egal de tranzacţii cu cel înregistrat pe parcursul anului trecut iar aceste date ne arată faptul că din ce în ce mai mulţi clienţi optează pentru utilizarea acestui serviciu”, a declarat Valentin Florin Gălăţanu, directorul executiv al Directiei Tranzacţii Bancare din cadrul BCR.
În ianuarie, valoarea tranzacţiilor a depăşit 150.000 lei
Valoarea tranzacţiilor înregistrate în luna ianuarie este de peste 150.000 lei. Un top al plaţilor făcute de clienţii BCR prin acest serviciu către bugetul statului sau bugetele administraţiilor locale ne arată că aceştia au plătit în primul rând sumele datorate pentru Impozitul pe venituri din transferul titlurilor de valoare; Impozitul pe venituri din cedarea folosinţei bunurilor; Impozitul pe venituri din activitaţi independente; Contribuţii de asigurari sociale de stat datorate de asiguraţi, ş.a.. Prin intermediul celor două servicii de Internet banking – Click 24 Banking şi phone banking – Alo 24 Banking, BCR pune la dispoziţia clienţilor o alternativă comodă, eficientă la costuri zero prin care clienţii din toată ţara pot plăti impozite şi taxe precum: impozitul pe venituri din activităţi independente, impozitul pe venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, taxe consulare, taxe pentru eliberări de permise şi certificate, amenzi şi alte sancţiuni, asigurări sociale pentru venituri din prestări de servicii, impozitul pe clădiri de la persoane fizice, impozitul pe terenuri de la persoane fizice, impozitul pe mijloacele de transport deţinute de persoane fizice, impozitul pe venituri din concesiuni şi închirieri, etc.
Mesaj electronic
Cadru legislativ în vigoare permite Ministerului Finanţelor Publice să deschidă conturi tranzitorii la instituţiile de credit, pe bază de convenţii bilaterale încheiate între părţi, cu scopul de a colecta contribuţiile, impozitele, taxele sau alte obligaţii faţă de bugetul general consolidat de la contribuabilii persoane fizice, clienţi ai instituţiilor de credit respective. “Banca transmite către Ministerul Finanţelor Publice, prin intermediul unui canal securizat, un mesaj electronic conţinând detaliile complete privind operaţiunile de plăti individuale aferente sumelor colectate”, se precizează într-un comunicat de presă. În baza informaţiilor cuprinse în mesajul electronic, Ministerul Finanţelor Publice asigură transferul sumelor către conturile corespunzătoare de venituri bugetare, în termen de maxim o zi lucrătoare de la data creditării contului deschis la trezoreria operativă centrală.
Utilizatorii Click 24 Banking BCR şi Alo 24 Banking BCR pot utiliza şabloanele predefinite de BCR, care permit plata taxelor şi impozitelor fără a necesita preînregistrarea pe siteurile administraţiilor publice centrale sau locale.
Totodată, clienţii persoane fizice pot să efectueze plata şi la ghişeele BCR, caz în care va trebui să se prezinte la bancă cu ordine de plată tipărite în formatul pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor. De asemenea, clienţii pot face plaţi/operaţiuni şi în numele altei persoane fizice.