“Patria a priori”… Serviciul Român de Informaţii a lansat noul web-site

0
396

La finele săptămânii trecute, într-o atmosferă distinsă, Serviciul Român de Informaţii a lansat noul web-site aparţinând instituţiei, precum şi o serie de materiale legate de comunicarea internă şi externă. Evenimentul a reunit actuala conducere a SRI, foştii membri ai conducerii SRI, efectivele de comandă ale Serviciului, precum şi reprezentanţi ai asociaţiei de rezervişti. Aşadar, cel mai important serviciu de informaţii din România îşi va posta, de acum înainte, toate comunicatele pe  versiunea modernizată a site-ului www.sri.ro. În plus, site-ul va avea un motto nou, “Patria a priori”.

Site-ul conţine rubrici despre misiunea, viziunea şi valorile SRI, despre conducerea, structura, coordonarea, controlul şi responsabilitatea Serviciului. Sunt postate, de asemenea, şi ultimele rapoarte de activitate ale instituţiei, prezentate de altfel, an de an, de directorul SRI, Ambasadorul George Cristian Maior, în faţa Parlamentului, dar şi alte activităţi şi manifestări la care a luat parte conducerea Serviciului Român de Informaţii. În viziunea SRI, comunicarea virtuală este extrem de importantă şi ea trebuie să ţină pasul tehnologia. De aceea, acest demers face parte dintr-un proces mai amplu de branding instituţional, iar vizitatorii îşi pot testa online abilităţile specifice muncii în SRI. „Evenimentul face parte dintr-un proces mai amplu de branding instituţional, vizând adoptarea unor instrumente moderne de comunicare şi ale cărui obiective principale sunt creşterea transparenţei, deschiderea către societatea civilă, respectiv partenerii, beneficiarii legali şi cetăţenii României, conform cu aşteptările şi exigenţele publicului”, se precizează într-un comunicat de presă al SRI.

Consolidarea valorilor euroatlantice

Site-ul încearcă, astfel, să răspundă la marea majoritatea a întrebărilor puse de societatea civilă conducerii SRI şi nu numai şi încearcă să facă o legătură transparentă între Serviciul Român de Informaţii şi cetăţenii acestei ţări, în slujba cărora se află de fapt SRI. De aceea cei care vor explora site-ul vor putea găsi informaţii despre obiectivele instituţiei, oportunităţi pentru carieră, studii superioare universitare şi postuniversitare, despre diverse cursuri şi seminarii profesionale dar şi o serie de amănunte legate modul de lucru al Serviciului. Pentru a fi cât mai transparenţi, reprezentanţii SRI vorbesc în premieră despre surse, categorii de surse, expertize, analize şi studii. „SRI, ca instituţie fundamentală a statului român, ale cărei scopuri şi mijloace sunt în deplin acord cu prevederile legale, îşi reafirmă determinarea de a rămâne neutră şi echidistantă politic. Serviciul Roman de Informaţii este consecvent în a-şi urmări în mod profesionist obiectivele legate de apărarea intereselor de securitate ale României, precum şi de consolidare a valorilor euroatlantice”, se mai spune în comunicatul respectiv.

George Maior : „SRI acţionează pentru protejarea valorilor democratice

George Cristian Maior

Odată accesat site-ul, poate fi ascultat şi mesajul video, extrem de interesat, adresat de directorul Serviciului Român de Informaţii, George Cristian Maior, care precizează că instituţia pe care o reprezintă cu cinste de o perioadă bună de timp, acţionează pentru protejarea valorilor democratice, promovarea intereselor naţionale ale României şi ale aliaţilor săi şi nu în ultimul rând, pentru realizarea securităţii naţionale. Ambasadorul George Maior mai declară, în acelaşi mesaj video, că site-ul a fost construit potrivit cerinţelor erei comunicaţionale, precizând că speră că acest instrument să contribuie la o mai bună înţelegere a rolului şi obiectivelor acestei instituţii. Directorul SRI încurajează tinerii să se îndrepte către această instituţie, fiind un reper şi susţine pe această cale că site-ul conţine o secţiune dedicată oportunităţilor de carieră oferite de Serviciul Român de Informaţii.

“Patria a priori”

O altă noutate a site-ului este aceea că a fost adoptat un nou motto, “Patria a priori”, iar prin acesta se încearcă armonizarea valorile instituţionale ale SRI cu misiunea sa şi cu aşteptările cetăţenilor României. „Comunicarea profesionistă, atât în spaţiul virtual, cât şi în cadrul materialelor de prezentare şi promovare a culturii de securitate, a constituit o preocupare constantă în procesul de transformare organizaţională pe care SRI l-a parcurs în ultimii şase ani. Astfel, adoptarea unui motto care armonizează valorile instituţionale ale SRI cu misiunea sa şi cu aşteptările cetăţenilor României, introducerea acestui motto în simbolistica (logo-ul) instituţiei, editarea unor materiale de informare privind rolul şi misiunea SRI, cuprinse şi în noul site, constituie o parte importantă a activităţii de comunicare publică a instituţiei, îndreptată către promovarea culturii de securitate”, se mai subliniază în comunicatul SRI.