Noul modelFord KA+ a fost prezentat în weekend, în premieră, la Cluj-Napoca, în cadrul celei de a doua ediţii a Red Bull Soapbox Race. Red Bull Soapbox Race este un eveniment de curse de maşini artizanale care funcţionează pe bază de curaj şi gravitaţie, la care sunt aşteptaţi să participe mulţi tineri. Ford KA+ oferă spaţiu interior generos, eficienţa consumului de combustibil şi dinamica plăcută a şofatului la un preţ convenabil.
Ford a fost prezent pentru prima oară la Red Bull Soapbox Race, unde va expune în premieră noul model Ford KA+. Red Bull Soapbox Race este o cursă de maşini mai puţin obişnuită, mai exact un Grand Prix al maşinilor artizanale, fără motor, al căror combustibil este curajul, gravitaţia, dar şi puţin Red Bull. Aflat la a doua ediţie în România, evenimentul Red Bull Soapbox Race, s-a desfăşurat anul acesta la Cluj-Napoca, în parcul Colina.
Noul model Ford KA+ , o maşină de mici dimensiuni, compactă, vine cu o nouă înfăţişare mult mai dinamică, un consum mult mai eficient şi un spaţiu interior extrem de generos pentru cinci persoane, fiind o alternativă foarte atractivă pentru cumpărătorii din România care îşi doresc o maşină elegantă şi bine echipată. „Ne dorim să atragem tinerii în procesul de cumpărare a modelului KA+ şi de aceea, ne-am gandit ca Soapbox Race este evenimentul ideal pentru a expune în premieră în România, acest model, care se alătură gamei Ford de autoturisme de mici dimensiunisi şi care oferă o alternativă nouă pentru cumpărătorii care doresc un autoturism stilat, bine echipat şi de înaltă calitate”, a declarat Attila Szabo, director general Ford România.
21 de spaţii de depozitare pentru obiecte mici în habitaclu
Clienţii din România pot comanda acest model începând cu această lună, iar primele unităţi vor ajunge în ţară in aproximativ 30 de zile; noul Ford KA+ este un hatchback cu 5 uşi bazat pe platforma globală Ford pentru autoturisme de mici dimensiuni şi oferă spaţiu generos pentru cinci persoane. „KA+ este puţin mai scurt decât Fiesta, dar este cu 29 de milimetri mai înalt, cu un interior optimizat care oferă cel mai mare spaţiu în zona capului pentru pasagerii din faţă şi spaţiu pentru picioare pentru pasagerii din spate în clasa din care face parte. KA+ este un autoturism foarte practic, având un portbagaj cu capacitate de 270 de litri – suficient pentru două valize mari – plus plierea 60/40 a banchetei spate şi 21 de spaţii de depozitare pentru obiecte mici în habitaclu”, se precizează într-un comunicat de presă.
Toate modelele KA+ oferă un finisaj inteligent
Zonele de depozitare includ MyFord Dock în centrul panoului de bord, care permite pasagerilor să depoziteze, monteze şi încarce dispozitive mobile precum telefoane şi sisteme de navigaţie, precum şi spaţii de depozitare în portierele din faţă care pot susţine o sticlă de 1 l, o sticlă de 0.5l şi o umbrelă mică. Un spaţiu de depozitare ascuns lacapătul panoului de bord este accesibil doar când uşa şoferului este deschisă, permiţând ascunderea obiectelor valoroase. „Inspirându-se din cel mai recent limbaj de design Ford, exteriorul stilat, bine proporţionat, are o grilă trapezoidală distinctă montată la înălţime cu faruri mari, care se continuă pe capotă. Toate modelele KA+ oferă un finisaj inteligent, integrat, cu detalii cromate pentru grila din faţă, iar barele de protecţie, mânerele portierelor şi oglinzile exterioare au aceeaşi culoare ca şi caroseria”, se mai spune în comunicat.
Temporizare variabilă dublă
Interiorul are un finisaj granulat atrăgător pe panoul de bord şi materiale ornamentale contemporane rezistente, cu o culoare stilată cenuşiu închis. Accentele cromate distinctive sunt aplicate în zone tactile cu vizibilitate sporită precum mânerele de deschidere a portierelor, butoanele de control al consolei centrale şi fantele de ventilaţie. „Noul KA+ are o gamă de grupuri motopropulsoare simplificate bazate pe noul motor pe benzină eficient Duratec de 1,19l. Disponibil în versiuni de 70 CP şi 85 CP, motorul de 1,19 l este derivat din aceeaşi gamă ca motorul de 1,25 l disponibil pentru Fiesta şi are temporizare variabilă dublă independentă a arborelui cu came care sporeşte performanţa, eficienţa consumului de carburant şi reduce emisiile”, susţin reprezentanţii Ford.
Noul KA+ a fost dezvoltat pentru a asigura o dinamică agilă
Combinat cu o transmisie manuală cu cinci viteze standard, motorul de 1,19 l a fost construit pentru a oferi eficienţă şi manevrabilitate, cu o plajă largă a cuplului ce face ca autoturismul să fie uşor şi plăcut de condus atât în oraş cât şi la drum lung. Anvelopele cu rezistenţă redusă la rulare şi detalii aerodinamice îmbunătăţite, precum bara de protecţie faţă şi deschiderile grilei contribuie de asemenea la eficienţa îmbunătăţită. “Ambele opţiuni de motor au emisii CO2 de 114 g/km şi un consum mixt de carburant de 5,0 l/100 km (56,5 mpg). Noul KA+ a fost dezvoltat pentru a asigura o dinamică agilă şi a fi uşor de condus, satisfăcând aşteptările ridicate ale clienţilor europeni”, s-a mai subliniat în comunicatul de la Ford .