Obiectivele turistice din nordul regiunii, promovate prin proiectul „Focus Oltenia”

0
679

Bogățiile nordului Olteniei vor fi promovate, timp de un an, grație proiectului „Focus Oltenia”, implementat în această perioadă de Asociația „Focus Oltenia” din Craiova. Vizate sunt 63 de obiective turistice naturale și antropice, precum mănăstiri, chei, peșteri, cule, centre etnografice, sărbători folclorice ș.a., către care reprezentanții asociației speră să atragă cât mai mulți vizitatori. Evenimentul de debut al proiectului a avut loc, ieri, la Galeria „Vollard” a Casei de Cultură „Traian Demetrescu”, unde s-a deschis expoziția de fotografie „Turismul în natură pentru regiunea Oltenia” – prima dintr-o serie de șase care urmează să fie vernisate aici. În plus, inițiatorii proiectului vor să promoveze zona prin participarea la trei târguri naționale de turism.

Proiectul „Focus Oltenia” vizează promovarea a nu mai puțin de 63 de obiective ce se regăsesc în regiunea de nord a Olteniei, cuprinse în arcul geografic descris de localitățile Râmnicu Vâlcea, Horezu, Baia de Fier, Novaci, Târgu Jiu, Tismana, Baia de Aramă și Ponoarele, delimitat la est de râul Olt și la vest – sud-vest de râul Cerna și fluviul Dunărea. „Obiectivul principal este o mai mare efervescență în promovarea turismului în zonă, iar în acest sens vizăm tot ceea ce înseamnă bogăția nordului Olteniei”, a precizat Simona Prună, organizator de evenimente.

Intensificarea turismului, între principalele obiective ale proiectului

Reprezentanții asociației își propun, pe parcursul unui an, asigurarea unei vizibilități corespunzătoare a obiectivelor turistice ale regiunii, prin realizarea unei expoziții permanente de fotografie și materiale de promovare (albume, hărți turistice, CD-uri, pliante etc.) în cadrul căreia vor fi organizate șase evenimente de promovare, precum și participarea la trei evenimente naționale cu tradiție în promovarea turismului.

Totodată, proiectul își propune sensibilizarea organizațiilor locale și regionale care au în administrare obiective de interes turistic pentru realizarea unor materiale de promovare eficiente și de calitate, oferind accesul gratuit la „banca de date și imagine” creată în cadrul proiectului, ca și crearea unei baze de date informatizate, prin realizarea unui portal web. Nu în cele din urmă se dorește intensificarea turismului în regiune.

Vor promova Oltenia de sub munte și la Târgul Național de Turism

La evenimentul de debut al proiectului, care s-a desfășurat ieri, Simona Prună a mai precizat că alte cinci expoziții, cu diverse teme, urmează să fie vernisate la Galeria „Vollard” a Casei de Cultură (strada „Traian Demetrescu” nr. 31), pe parcursul următoarelor 12 luni. Ca și cea deschisă deja, „Turismul în natură pentru regiunea Oltenia”, acestea vor putea fi vizitate de marți până sâmbătă inclusiv, între orele 8.30 și 14.30. Fotografiile prezentate sunt realizate de fotografi craioveni și surprind obiective din Oltenia de sub munte.

În scopul atingerii obiectivelor proiectului, reprezentanții Asociației „Focus Oltenia” vor participa și la trei târguri naționale de turism. «Momentan suntem în discuții cu reprezentanții Autorității Naționale de Turism pentru a intra în posesia calendarului expozițiilor la nivel național, care nu este, deocamdată, definitivat. Vizăm Târgul Național de Turism de la Romexpo și târguri din zona de est și de vest a țării – spre Constanța și spre Timișoara. În cadrul acestora vom promova toate cele 63 de obiective turistice și sperăm să atingem gradul de reușită pe care ni-l propunem», a menționat Remus Mîndru, reprezentant al asociației.

 „Sperăm că toate demersurile din cadrul proiectului, făcute pe parcursul unui an, să genereze acest flux de turiști și această vizibilitate de care avem nevoie pentru a promova partea de nord a regiunii Oltenia, cu creșterea în mod semnificativ a numărului turiștilor”, a adăugat acesta.

Simona Prună şi Remus Mîndru

„Focus Oltenia” este finanțat cu aproximativ 250.000 de euro

Proiectul „Focus Oltenia” este finanțat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul major de intervenţie 5.3 – Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică, Operaţiunea – Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice. Potrivit lui Remus Mîndru, valoarea proiectului este de aproximativ 250.000 de euro.