Heineken a anunţat proiectul câştigător al programului de responsabilitate socială ”Heineken pentru Comunități”, ediţia 2014 lansat în Craiova în parteneriat cu Asociația CSR Nest. Programul este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunității locale din Craiova şi are o contribuție pozitivă în societate şi mediu. Grantul acordat este în valoare de 80.000 RON.
În urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în cadrul programului de responsabilitate socială “Heineken pentru Comunități”, un juriu format din reprezentanţi ai Heineken şi ai Asociaţiei CSR Nest a desemnat organizaţia nonguvernamentală câştigătoare: Pro Civica Oltenia, cu proiectul – ”Împreună pentru o Craiovă mai sigură”. Proiectul câştigător îşi propune să implice activ cetăţenii şi tânara generaţie din oraşul Craiova, în procesul decizional şi de găsire a a soluţiilor pentru reducerea numărului de accidente în trafic, într-un oraş marcat de un număr ridicat de accidente rutiere.
O abordare diferită…
Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără pe de o parte, promovarea educaţiei rutiere cu ajutorul unor materiale educative, în rândul craiovenilor; încurajarea cetăţeniei active şi a implicării directe a cetăţenilor, prin intermediul consultărilor publice, platformei cetăţeneşti şi a corturilor stradale, în procesul de îmbunătățire a condițiilor de trafic din Craiova; iar pe de altă parte, atragerea atenției autorităţilor locale în legătură cu infrastructura precară din oraş, care nu le permite unor categorii de participanţi la trafic să se deplaseze în condiții de siguranţă şi facilitarea dialogului între factorii de decizie locali şi cetăţeni pe această temă. Anul acesta programul a avut o abordare diferită faţă de ediţiile anterioare. Astfel, ONG-urile locale au fost invitate direct să depună spre finanţare proiecte care se înscriu în una sau mai multe din cele trei priorităţi specifice pentru oraşul Craiova. Priorităţile au fost identificate împreună cu reprezentanţi ai societăţii civile, autorităţilor publice locale şi mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. Scopul acestei noi abordări este ca programul ”Heineken pentru Comunități” să răspundă cât mai bine nevoilor din comunitate.
Priorităţi : Educaţie, Dezvoltare Comunitară şi Cetăţenie Activă
Au fost stabilite trei priorități pentru municipiul Craiova. Proiecte care să contribuie la întărirea capacităţii comunitare, prin acţiuni de conştientizare, formare şi mobilizare (Educaţie). A doua prioritate ar consta în proiecte care să contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii, prin conectarea problemelor sociale, culturale, economice şi de mediu (Dezvoltare Comunitară); iar cea de-a treia prioritate vizează acele proiecte punctuale de mobilizare a membrilor unei comunităţi în generarea de soluţii pentru problemele comune şi demararea unei acţiuni colective (Cetăţenie Activă). În urma evaluării tuturor aplicațiilor depuse în cadrul programului, un juriu format din reprezentanţi ai Heineken şi ai Asociaţiei CSR Nest au desemnat trei finaliști pentru orașul Craiova. Nominalizarea câştigătorului din oraşul Craiova a avut loc în urma unui interviu susținut de către finalişti în fața echipei Heineken pentru Comunităţi.
Trei finalişti pentru Craiova
Cei trei finalişti ai programului ”Heineken pentru Comunități” în orașul Craiova au fost: Centrul de Resurse pentru Organizațiile Non-profit din Oltenia (CRONO) – cu proiectul ”Centru de voluntari”; Pro Civica Oltenia – cu proiectul ”Împreună pentru o Craiovă mai sigură” şi Fundația pentru Dezvoltarea Economiei Sociale (FDES) – cu proiectul ”Reactor comunitar de afaceri sociale”. La nivelul oraşului Craiova, în cadrul programului ”Heineken pentru Comunități” ediția 2014 s-au înscris şapte proiecte din partea a şapte organizaţii nonguvernamentale, având sediul în oraşul Craiova. În ceea ce priveşte proiectele depuse, acestea au acoperit toate cele trei direcţii prioritare specifice pentru oraşul Craiova, respectiv: un proiect este pe domeniul educaţiei, trei proiecte sunt pe domeniul dezvoltării comunitare, iar trei proiecte vizează domeniul cetăţeniei active. „Şi anul acesta continuăm să investim în proiecte relevante pentru comunităţile din care facem parte, aducând un plus de valoare pe termen lung şi răspunzând nevoilor reale şi complexe ale acestora. Suntem incântaţi de calitatea proiectelor înscrise, îi felicităm pe finalişti şi suntem convinşi că împreună vom susţine activităţi şi programe de impact pentru comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea”, afirmă Alina Țâru, directorul fabricii de bere Heineken din Craiova.
O finanţare în valoare de 80.000 RON
Proiectul câştigător din oraşul Craiova va primi o finanţare în valoare de 80.000 RON. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectului va avea loc între 15 iulie 2014 – 1 februarie 2015, iar în această perioadă finanţatorul va organiza lunar vizite de monitorizare pentru proiectul câştigător. ”Ediția din acest an a programului de responsabilitate socială ”Heineken pentru Comunităţi” a avut ca obiectiv principal creșterea nivelului calitativ al proiectelor depuse spre finanțare. Astfel, printr-o selecție riguroasă a ONG-urilor invitate direct să depună proiecte ne-am atins acest obiectiv și considerăm că un număr de 7 proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun”, a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.
Programu Heineken pentru Comunități face parte din Agenda de Sustenabilitate a HEINEKEN, ”Brewing a Better Future”, fiind destinat sprijinirii comunităților locale în care compania operează prin investiții în proiecte relevante pentru acestea. Prin acest programul de responsabilitate socială, compania a investit peste 1 milion RON în 20 de proiecte care au implicat peste 800 de voluntari și au avut mai mult de 287.000 de beneficiari totali în cei trei ani de desfășurare.
Rolul Asociației CSR Nest în cadrul programului Heineken pentru Comunități este de a asigura implementarea sa eficientă și de a coordona desfășurarea proiectelor câștigătoare din cele patru comunități locale, oferind suport și know-how pe toată durata de implementare a acestora.