Cum s-au produs banii pentru autobuzele RAT Craiova

1
454

Autobuzele pe care le va cumpăra RAT Craiova sunt plătite cu bani colectaţi din taxe şi impozite, precum şi de pe urma celebrei chioşcariade. Primarul Lia Olguţa Vasilescu susţine că ultima rectificare pe care a făcut-o Primăria Craiova este pozitivă, şi asta după mulţi ani în care autorităţile s-au văzut nevoite să raporteze neîncasări şi pierderi. 

Primarul Lia Olguţa Vasilescu a declarat că banii pe care municipalitatea i-a oferit, la ultima rectificare, către RAT Craiova, provin din taxele şi impozitele cetăţenilor. O altă sursă  sunt şi sumele colectate în urma acţiunii de punere în legalitate a construcţiilor de pe domeniul public. „Gradul de încasare a taxelor aproape s-a dublat, ceea ce face posibilă prima rectificare pozitivă a bugetului din ultimii ani. Avem un plus de 8 milioane de lei, cu aceşti bani vom lua autobuze, vom reface conducta de la Vârţ, lucruri care erau obligatoriu de executat. S-au dublat încasările în pieţe încă din prima lună şi au intrat în legalitate comercianţii de pe domeniul public”, a precizat Olguţa Vasilescu, la prezentarea bilanţului său.

Leasing pentru autobuze

Consilierii municipali au aprobat, săptămâna trecută, acordarea unei alocaţii de 2,3 milioane de lei, care întregesc suma de 6 milioane de lei pe care autorităţile o anunţaseră încă de la începutul anului. „Probabil vom face un sistem de leasing pe care să-l plătim câţiva ani de acum înainte, dar măcar să circulăm în condiţii civilizate adică să fie noi, cu aer condiţionat, să fie cu gaz, pentru că avem în continuare o problemă foarte mare cu furtul de motorină. (…) Suntem campioni la motorină, pentru că nu avem nici un fel de protecţie la rezervoare şi am ajuns în situaţia în care RAT-ul are datorii de peste zece milioane de euro, toate moştenite, inclusiv parcul auto”, a declarat Radu Preda, directorul RAT Craiova, care şi-a amintit, ce-i drept, şi de celelalte contracte de leasing păguboase în care a fost antrenată Regia.

RAT Craiova are un parc auto învechit

Autobuzele vor fi nou-nouţe, a punctat din nou edilul-şef al Craiovei. Lia Olguţa Vasilescu a dat asigurări ferme că nu se va cumpăra marfă second-hand pentru a nu se repeta greşelile care s-au făcut până acum. „RAT Craiova are un parc de autobuze învechit pentru care plătim şi astăzi datorii la bănci, deşi au fost luate la mâna a doua şi multe nu au funcţionat niciodată. Au venit multe tractate, fără nici un fel de forme legale de intrare în ţară, asta a făcut ca o parte dintre şoferi să fie reţinuţi prin Italia până le-au venit nişte documente ca să poată atesta că s-a făcut o licitaţie la Craiova. Iar o parte dintre ele au fost trase imediat la gard, începând de a doua zi de la intrarea în ţară, şi nu au funcţionat niciodată”. Directorul RAT Craiova, Radu Preda, a declarat că respectivele autobuze nu trebuiau să fie cumpărate întrucât erau „deja casate” când au ajuns la Craiova.

Staţiile îşi aşteaptă sponsorii

Conducerea RAT Craiova are în plan şi modernizarea staţiilor de aşteptare. Potrivit directorului Radu Preda, se încearcă lansarea unui parteneriat cu firme de publicitate care să se ocupe de amenajarea peroanelor pentru călători. Câştigul ar fi pentru ambele părţi, spun autorităţile, firma recuperându-şi investiţia prin reclame şi afişaj, iar regia rămânând cu pavilioanele gata făcute. „Vrem să facem pavilioane în staţii pentru informarea călătorilor. Chiar şi staţiile intenţionăm să le modernizăm. Nu e vina noastră că, pe domeniul public, au tronat construcţii ilegale şi ele au fost demolate. Din păcate, RAT-ul nu are bani ca să amenajeze staţiile. Dar suntem în discuţii cu firme de publicitate care să refacă aceste investiţii. Ambele părţi vor avea profit, ei îşi vor face reclamă acolo, iar noi le oferim călătorilor un minim de confort. Oricum, căutăm soluţii în acest moment”.

Tramvaiul – da, troleibuzul – ba

Potrivit directorului Radu Preda, reabilitarea liniei de tramvai va fi finalizată mai repede decât termenul anunţat în contractul de execuţie. „Firma de construcţii se mişcă într-un ritm bun şi sperăm ca tramvaiul să nu stea oprit doi ani, ci să îl aducem mai repede pe şine. Se munceşte şi la un proiect de modernizare a vagoanelor, care se refac în atelierele noastre”. Acesta spune că tramvaiul nu ar trebui desfiinţat niciodată întrucât este un mijloc de transport eficient. „Nu costă foarte mult întreţinerea lui şi transportăm destul de mulţi călători. Când se va da drumul la fondurile europene, în 2014, vor fi eligibile şi achiziţiile de mijloace de transport. Atunci vom cumpăra şi noi 20 de tramvaie, cred că am putea face faţă cu ele dacă ar fi noi”, a mai spus directorul RAT Craiova. Cât priveşte introducerea troleibuzului pe direcţia Gară-Romaneşti, se pare că proiectul nu mai este viabil deoarece străzile sunt mici şi nu se pretează la o astfel de infrastructură.

1 COMENTARIU

  1. Numai propuneri decente ar zice majoritatea!Daca la astea s-ar adauga si curatarea de soferii care asculta manele cu tigara-n gura,in timp ce calatorii stau inghesuiti si invaluiti de mirosuri putrede de mucegai din caroseria si tapiteriile pline de jegul actualilor si fostilor calatori.Si tot curatat RAT-ul de risipa de combustibili cu sticla,bidonul si alti recipienti.Acestia pot fi usor inlocuiti de tineri care inca n-au invatat sa fure cu furtunul ajutati de paznici,dar care mai stiu si sa pastreze curatenia-n mijlocul de transport al comunitatii folosind nu doar ajutorul maturii din autobuzul vreunui coleg.

Comments are closed.