Cardul de sănătate, prima zi cu probleme

0
353

Nervi întinşi la maximum şi pacienţi întorşi din drum, aşa a decurs cea dintâi zi de funcţionare a mult-aşteptatului card de sănătate. Cum pe 1 mai, data la care cardul de sănătate a devenit obligatoriu, nu s-a lucrat, ieri când medicii au revenit în cabinete, au şi început problemele. Doctorii s-au plâns că sistemul s-a blocat în doar câteva minute şi nu au reuşit să valideze documentul electronic.  Aşadar, un prim test picat. Cadrele medicale speră însă ca în următoarele zile sistemul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să nu mai cedeze, iar pacienţii să primească reţetele şi consultaţiile de care au nevoie.

Medicii de familie au semnalat, ieri, probleme legate de funcţionarea cardului, în mai multe cabinete din judeţ. „Astăzi (n.r. – ieri) nu am reuşit nimic. Nu este vorba doar de timpul de aşteptare ci de faptul că sistemul nu a recunoscut cardul de sănătate. A dat eroare. A fost aceeaşi situaţie în tot judeţul. Sperăm ca în zilele următoare să nu mai întâmpinăm astfel de probleme”, a declarat dr. Adriana Dogaru, preşedinte al Societăţii Naţionale de Medicină de Familie – filiala Dolj şi a Patronatului Medicilor de Familie Dolj.

Din 1 mai, cardul naţional de sănătate a devenit unicul sistem de validare şi decontare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Acesta face dovada calităţii de asigurat şi confirmă prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Potrivit reprezentanţilor CNAS, furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului. Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.