Autorităţile locale au cerut constructorilor pasajului suprateran de la kilometrul zero să grăbească lucrările, astfel încât să se poată circula pe sub acesta până la sfârşitul lunii mai. Reprezentanţii Primăriei Craiova îşi iau aceste măsuri de precauţie anticipând că oraşul se va aglomera foarte mult odată cu deschiderea lucrărilor la pasajul subteran.
Municipalitatea craioveană speră ca până la sfârşitul lunii mai să se poată da drumul la circulaţie pe sub pasajul suprateran din Valea Vlăicii. Dat fiind faptul că va începe lucrul la cel de-al doilea pasaj – cel subteran de sub strada “Arieş” –, reprezentanţii Primăriei Craiova încearcă, în felul acesta, să fluidizeze traficul în zona centrală. «Odată cu demararea şantierului de pe strada „Arieş”, zona centrală se va aglomera foarte mult. Aşa cum am mai spus, în Craiova sunt multe maşini. Sper ca firmele care lucrează la kilometrul zero să înţeleagă cum stau lucrurile şi să se grăbească să deschidă accesul auto pe sub pasajul subteran. Noi am preconizat că acest lucru s-ar putea întâmpla spre sfârşitul lunii mai, când vor intra în pâine şi ceilalţi constructori», a declarat primarul Craiovei, Antonie Solomon.
Bidinelele intră în acţiune de săptămâna viitoare
În săptămâna care urmează, constructorii ar trebui să înceapă să vopsească suprastructura din Valea Vlăicii. Potrivit reprezentantului firmei SCT Bucureşti, pasajul va fi colorat într-o nuanţă de alb, şi nu alb-albastru cum se zvonea. “Prima dată vom vopsi partea superioară a pasajului. Abia după vom trece şi la infrastructură”, a spus Gabriel Nicolau, reprezentantul SCT Bucureşti. Acesta a precizat, de asemenea, că se va folosi o vopsea specială care va permite ca eventualele desene sau graffiti să poate fi şterse cu uşurinţă. Acest avantaj calitativ face şi ca această vopsea să fie una destul de costisitoare ca preţ. Pe lângă culoarea interesantă, pasajul va beneficia şi de un iluminat deosebit pe care autorităţile locale insistă să fie realizat pentru a pune în valoare şi latura artistică a acestuia.
Şinele tramvaiului vor fi aduse din Polonia
Sub pasaj va fi amenajat un mare sens giratoriu, pe care, de asemenea, constructorii ar trebui să-l finalizeze în decursul acestei luni. Un alt detaliu tehnic de mare importanţă sunt rampele de la capetele pasajului, pe care va urca inclusiv tramvaiul. Potrivit reprezentantului SCT Bucureşti, şinele de rulare vor fi aduse din Polonia şi vor fi îngropate în carosabil, aşa cum s-a executat porţiunea modernizată de pe Calea Bucureşti. Pe pasaj se va circula pe două benzi pe sens, iar una dintre aceste benzi va fi destinată tramvaiului. Cât priveşte realizarea de parcări sub pasaj, constructorii spun că proiectul tehnic nu prevede aceste investiţii, iar datele trecute de proiectanţi nu pot fi modificate timp de cinci ani. În altă ordine de idei, constructorii spun că nu e o idee bună deoarece, pasajul fiind în curbă, şoferii nu au vizibilitate bună când ies din parcare.