Primăria Craiova va recepţiona, luni, parcarea subterană de sub esplanada Teatrului Naţional. Primele două săptămâni vor fi fără plată, după care şoferii vor trebui să plătească o taxă de 1 leu pe oră. Autovehiculele care au montate instalaţii GPL nu au voie să intre în parcare, autorităţile precizând că interdicţia a fost impusă de ISU Dolj.
Parcarea subterană va fi administrată de Primăria Craiova cu un număr de 15 angajaţi care se vor ocupa de toate activităţile desfăşurate în interior, începând cu alimentarea bancomatelor cu monede şi terminând cu întreţinerea. Potrivit autorităţilor, aceasta va fi preluată în stadiul în care se află acum, urmând să se îmbunătăţească pe parcurs şi la partea exterioară astfel încât să arate mai bine.
„Am vizitat parcarea subterană şi am retrăit senzaţia din Centrul Vechi. În luna mai a anului trecut am făcut recepţia centrului, partea pe fonduri europene, dar am spus tuturor sa nu se sperie de cum arată, pentru că abia în septembrie va fi frumos, când ne vom pune şi noi amprenta. Acelaşi lucru spun şi despre parcare. Săptămâna viitoare recepţionăm partea finanţată din fonduri europene. După aceea vom continua să o înfrumuseţăm. Deocamdată,va fi funcţională. Peste câteva luni va fi frumoasă”, a făcut anunţul, pe Facebook, primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.
Maşinile cu GPL nu au voie în parcare
Parcarea subterană are 600 de locuri şi va fi deschisă doar pentru maşinile care sunt alimentate cu benzină. Autovehiculele care funcţionează cu instalaţii GPL nu vor fi acceptate în parcare, autorităţile precizând că, în ciuda faptului că aceste instalaţii pe gaze sunt certificate, nu sunt admise, existând o interdicţie din partea ISU Dolj pentru securitate împotriva incendiilor.
„Aceste instalaţii GPL sunt în regulă şi sunt acceptate, dar noi nu putem să le primim în parcarea subterană deoarece avem o recomandare în acest sens pentru a nu se produce incendii. Vă daţi seamă că, dacă ar izbucni un incendiu în subteran, ar fi mai greu de controlat, deşi parcarea este securizată foarte bine din acest punct de vedere. Însă noi trebuie să respectăm aceste reguli”, a precizat viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Șoferii care intră în parcare cu maşini alimentate cu GPL vor fi sancţionaţi cu o amendă de 500 de lei.
Parcarea se plăteşte la ieşire
Potrivit autorităţilor, şoferii vor intra în parcare accesând un buton, după care îşi vor parca maşina pe unul dintre cele 586 de locuri, dispuse pe două niveluri. Există şi 33 de locuri de parcare pentru motociclete. Contravaloarea parcării se va achita la ieşire pe baza unui tichet, eliberat de un automat, tichet pe care va fi inscripţionată durata staţionării. Codul de bare al tichetului va citi apoi cât are de plătit şoferul.
„Deocamdată, se va plăti cu numerar. Mai trebuie să facem noi nişte cablaje pentru a se plăti şi cu cardul. Oricum bancomatul va să fi întotdeauna alimentat cu banii necesari astfel încât să ofere şi restul. Nu vor fi probleme din acest punct de vedere”, a mai spus viceprimarul Genoiu.
Parcarea este dotată cu un sistem de camere pe ambele niveluri, astfel încât este supravegheată permanent activitatea din interior.
Taxa de parcare este de 1 leu pe oră
Parcarea subterană va fi contracost, taxa de parcare fiind de 1 leu pe oră. Reprezentanţii municipalităţii au explicat că staţionarea nu putea fi liberă deoarece parcarea a fost realizată pe fonduri europene, iar proiectul a prevăzut încă de la început tarife de parcare. Autorităţile spun că până şi suma a fost preluată din proiect, fiind stabilită la vremea respectivă în urma unui studiu de trafic.
„Taxa de 1 leu pe oră mi se pare şi mie cam mare, dar nu am avut de ales. Parcarea nu putea fi atribuită gratuit şoferilor deoarece este vorba de un proiect cu bani europeni, care ni s-au dat în nişte condiţii. Una dintre acestea este stabilirea unei taxe de acces, pe care noi am instituit-o şi care a fost votată de consilierii municipali. Însă noi vrem să micşorăm această taxă în perioada următoare”, a mai spus viceprimarul Mihail Genoiu.
Primele două săptămâni, parcarea va fi disponibilă gratuit, autorităţile explicând că este o perioadă de probă şi că şoferii trebuie să se acomodeze cu acest sistem de parcare.