Liceul Tehnologic “Horia Vintilă” din Segarcea, acreditat în domeniul Educării şi Formării Profesionale

0
1274
Liceul Tehnologic “Horia Vintilă” ocupă unul din locurile fruntaşe în ierarhia învățământului doljean, bucurându-se de prestigiu şi notorietate dobândite prin întreaga activitate a colectivului şcolii, mândria şi recunoştinţa celor care au absolvit aici, de aprecierea întregii comunităţi locale. Unitatea de învăţământ a obţinut acreditarea în domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (EFP).
  Vorbim despre o unitate de învăţământ dorită de populaţie, cu un colectiv de 48 de cadre didactice a cărui principală calitate este dorinţa de foarte bine, materializată prin munca dăruită
idealurilor de performanţă. ,,Ştim ce vrem de la viitor şi ne pregătim pentru acest scop la una din cele  trei forme de școlarizare: învăţământ primar, gimnazial sau liceal, zi și seral, (filiera teoretică –
profil umanist, specializarea filologie – și filiera tehnologică – profilul tehnic, cu specializările: tehnician mecanic pentru întreţinere şi reparaţii și tehnician mecatronist) şi profesional (domeniul
mecanic, calificările: mecanic agricol și mecanic auto); suntem simbolul dăruirii profesionale, suntem NOI, Liceul Tehnologic “Horia Vintilă”, din Segarcea!”, precizează directorul Gavrilă Claudiu-Marcel. De-a lungul anilor, Liceul Tehnologic “Horia Vintilă” și-a conturat imaginea unei școli care poate să ofere o bună educație din perspectiva dezvoltării profesionale și integrării socio-
profesionale a absolvenților, ținând cont de perspectivele de dezvoltare socio-economică regională, națională sau chiar europeană.
Proiecte europene
Unitatea de învăţământ deține, din anul 2021, acreditare în domeniul
EFP, care îi oferă oportunitatea de a depune candidaturi în maniera simplificată, până în 2027. Primul proiect cu numărul de referință 2021-1-RO01-KA121-VET-000004959 are ca obiective: creşterea competenţelor generale și specifice ale elevilor, în domeniul de pregătire, pentru îmbunătățirea nivelului de calificare și compatibilizarea cu cel european, respectându-se principiile incluziunii și diversității; perfectionarea profesională și personală a cadrele didactice pentru realizarea transferului de bune
practici în sistemul TVET, pt creșterea calității demersului didactic, cu efecte directe în RI ale elevilor la examene; consolidarea administrării şi managementului relaţiilor internaţionale, în scopul pledării pentru calitate în EFP; recunoaşterea RI ale stagiarilor VET şi competitivitatea acestora pe piaţa europeană a muncii.
Perioada mobilității a fost cuprinsă între 01.05.2022-14.05.2022, activitatea desfăşurându-se la Paphos, în Cipru, în prezent desfașurându-se activițăți de pregătire pedagogică, lingvistică, interculturală și referitoare la riscuri, în cadrul ambelor proiecte.
În cadrul acreditării, proiectele vor fi adresate următoarelor tipuri de GT: în anii II, V de proiect, patru cadre didactice de discipline tehnice cu competențe profesionale și personale limitate, rasfrânte în calitatea precară a actului de predare-învățare-evaluare și numărul
crescut al elevilor care nu reușesc să dețină un certificat de calificare profesională; anii I, III, V de proiect, 63 de elevi de la învățământ liceal, zi, filiera tehnologică, profil tehnic, specializările tehnician mecanic pentru întreținere și reparații și tehnician mecatronist, nivel 4, clasa X , 16-18 ani; anii II şi IV, 42 de elevi de la învățământ profesional, 16-17 ani, clasa a X-a, domeniul mecanic, calificarea mecanic agricol, nivel 3. “Prin implicarea elevilor școlii în viitoarele proiecte Erasmus+, aceștia vor avea oportunitatea de a
înțelege educația ca un bun public, un bun global comun, un drept fundamental al omului și o bază pentru garantarea realizării tuturor celorlalte drepturi”, a mai menţionat Claudiu Gavrilă.
Criterii de selecţie şi rezultate obţinute
Criteriile de selecţie sunt următoarele: 20 elevi, învăţământ liceal/profesional, nivel 3/4, filiera tehnologică,
profil tehnic, specializarea tehnician mecatronist/domeniul mecanica, calificarea mecanic agricol, din anul scolar 2021-2022, clasa a X-a.  De specificat că 60% din elevi traiesc în mediul rural şi beneficiază de ajutor social, 14% traiesc cu bunicii, părinţii fiind plecaţi în străinătate,  la muncă, iar 10% sunt crescuţi doar de un părinte
Rezultate obținute de elevi:
Unitatea de Rezultate ale Învățării: Realizarea asamblărilor mecanice
Competențe vizate:
•Stabileşte procesul tehnologic de asamblare
•Identifică datele iniţiale ale procesului de asamblare
•Stabilirea metodelor de asamblare
•Asigurarea condiţiilor materiale necesare asamblării
•Identificarea tipurilor de asamblări nedemontabile utilizate la realizarea unor produse specifice calificării
•Executarea operaţiilor de asamblare nedemontabilă a părţilor componente ale unor produse specifice calificării
•Realizează produse specifice prin asamblări nedemontabile
•Identificarea tipurilor de asamblări demontabile utilizate la realizarea unor produse specifice calificării
•Executarea operaţiilor de asamblare demontabilă a părţilor componente ale unor produse specifice
•Efectuează lucrări de asamblare demontabilă
•Aplicarea procedurilor de calitate pentru lucrările executate.