În cadrul Acreditării Erasmus+ ACȚIUNEA CHEIE 1-EDUCAȚIE ȘCOLARĂnr. 2023-1-RO01-KA120-SCH-000192468,în proiectul nr.2024-1-RO01-KA121-SCH-000206362, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova: prof. Atia Mihaela Fodor, prof. Olga Georgiana Cojocaru, prof. Loredana Carmen Enache, P.I.P. Mălăescu Marina Anca, au participat, în perioada 26.05.2025-30.05.2025, la cursul de formare ”Inclusive classroom through ICT”susținut în Roma-Italia, furnizat de ASSOCIACAO EDU2GROW.
Au fost mai multe domenii de pregătire. “Ca rezultate ale învăţării, obținute la finalizarea cursului de formare ”Inclusive classroom through ICT”menționăm: Competențe TIC despre aplicarea tehnologiei în diferite medii educaționale : dezvoltarea de instrumente (un joc digital, un portofoliu electronic, povești digitale) despre modalități de aplicare a tehnologiei în educație pentru diferite grupe de vârstă; utilizarea calificată a cel puțin cinci activități, tehnici și instrumente digitale (producerea de materiale de instruire, publicare, audio, video etc.) pentru propriul context de predare pentru a îmbunătăți motivația și implicarea elevilor; utilizarea instrumentelor europene de certificare. De asemenea, vorbim despre Competențe interculturale : educaţie interculturală; relaționarea și lucrul eficient între culturi în medii educaționale. În cele cinci zile de desfășurare a cursului de formare ”Inclusive classroom through ICT “, cadrele didactice participante au dobândit cunoștiințe privind: Instrumente de incluziune : videoclipuri pentru includere stereotipuri și prejudecăți legate de instrumentele online ; identificarea și prevenirea hărțuirii cibernetice; partajarea instrumentelor digitale personalizate: alegerea participantului. În ceea ce priveşte Instrumente digitale audio-video, amintim : Cercetare online – proiect audio/video de mici dimensiuni bazată pe realitățile cursantului; podcast și înregistrare audio pentru utilizare online; colaborare online – joc de simulare pentru incluziune; povești digitale în educație , pentru facilitarea incluziunii. Bloguri în aer liber : bloguri, site-uri web: utilizări și potențial de învățare; proiectarea unui blog, site web; lucru în grup: blogul/site-ul web al proiectului. Explorarea rezultatelor peisajului urban. Metodologie digitală : Jocuri și instrumente digitale pentru motivarea elevilor; diseminarea proiectelor europene anterioare realizate de toți partenerii; utilizarea tablei interactive în educație; planificarea activităților de diseminare și valorizare”, a precizat prof. Atia Mihaela Fodor, director al Şcolii Gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova.