Scandalul pornit de Revelion la restaurantul ce face parte din Complexul RSR de la Podari este departe de a se fi stins. Asta pentru că aproximativ 650 de persoane, care au plătit pentru o noapte de neuitat, chiar au avut parte de aşa ceva, însă nu în sensul în care şi-ar fi dorit. Acuzele au pornit de la mesenii nemulţumiţi atât de servire, cât şi de mâncare, despre care au susţinut că era de proastă calitate, ba chiar stricată.
După o zi întreagă pe parcursul căreia nu a fost de găsit, patronul localului şi-a făcut, până la urmă, apariţia şi a declarat că el este victimă în toată povestea, că petrecăreţii i-au agresat personalul şi chiar l-au furat. A prezentat autorităţilor documente care atestau că mâncarea era în termenul de valabilitate şi a spus că un grup de 40-50 de persoane, care băuseră mai mult, a dat startul jafului din bucătărie. Mărturie a faptului că o parte din invitaţi au intrat în bucătărie şi şi-au pregătit singuri mâncare sunt mai multe filmuleţe postate pe Internet, alături de o serie de comentarii, toate acuzând proasta organizare a evenimentului.
Nici una dintre „tabere” nu a depus însă plângeri la Poliţie. Primele sancţiuni au fost aplicate ieri. Pentru că nu i-a informat corect pe consumatori şi pentru prestare de servicii necorespunzătoare, patronul de la RSR, Constantin Gheorghe, a fost amendat cu 30.000 lei.
O noapte care trebuia să fie de neuitat s-a transformat în coşmar pentru aproximativ 650 de persoane care au ales să petreacă Revelionul la Palatul RSR, situat pe malul Jiului, în comuna doljeană Podari. Aşa cum se procedează de obicei, oamenii au achitat în avans preţul cerut de organizatori, mai exact 150 de lei de persoană, bani de care li s-a promis că vor primi trei feluri de mâncare plus desert şi vor avea „open bar”, mai precis vor primi ce băutură vor dori de la bar, toată noaptea. S-au prezentat oamenii aranjaţi, puşi „la patru ace” şi au umplut până la refuz sala amenajată pentru petrecerea de Anul Nou. Majoritatea avea la ei aparate de fotografiat pentru a imortaliza cele mai bune momente ale nopţii, şi-au făcut fotografii cu prietenii şi s-au pus pe aşteptat mâncarea.
Ospătarii au „dezertat” după miezul nopții
Ospătarii, prea puţini faţă de numărul mare al participanţilor, mai exact opt, potrivit anchetatorilor, au ajuns greu cu farfuriile la mese. De petrecere s-a ales praful cam pe la miezul nopţii, când oamenilor li s-a servit peştele. Asta după ce mulţi dintre ei nu putuseră să se atingă de alunele de pe mese, despre care au spus că erau stricate. Reclamând că peştele miroase urât şi că este stricat şi supăraţi pe faptul că se cam terminase şi băutura de la bar – asta după ce, la ora 12.00, şampania nu a ajuns la toţi mesenii –, un grup de tineri a pornit spre bucătărie, hotărât să ceară socoteală administratorului şi ospătarilor. Unii dintre clienţi se hotărâseră să plece acasă, aşa că au cerut să stea de vorbă cu patronul şi să stabilească modalitatea de a-şi primi banii înapoi. Numai că ospătarii trimişi să-l aducă pe patron n-au mai apărut, aşa că un grup de vreo zece tineri a pornit către bucătărie, unde a găsit oale cu mâncare întinse pe jos, chiuvete înfundate. Revoltaţi, s-au întors la mese şi le-au povestit prietenilor ce au văzut.
Dezamăgiţi de dezastrul pe care-l văzuseră, o parte dintre clienţi s-au îmbrăcat să plece acasă, în timp ce alţii, antrenaţi de ce auziseră că este în bucătărie, au pornit într-acolo, trântind în drumul lor mai multe farfurii şi pahare. Constantin Gheorghe, patronul Complexului RSR, care i-a aparţinut omului de afaceri craiovean Dinel Staicu, şi-a luat tălpăşiţa în jurul orei 1.00, aşa că şi ospătarii au făcut acelaşi lucru, clienţii rămânând abandonaţi. Pentru a nu rata de tot petrecerea de Revelion, unii dintre ei s-au apucat să-şi pregătească singuri ceva de mâncare, cu ce au găsit prin frigidere. S-au şi filmat, „tablourile” zugrăvite de filmuleţele postate ulterior pe Internet arătând vase cu mâncare, frigidere golite, tăvi cu carne de friptură, boluri pregătite pentru desert, castroane cu piftie şi câteva persoane care îşi pregăteau friptura şi o duceau la mesele unde îi aşteptau prietenii.
Mai multe echipaje de poliţişti i-au păzit pe petrecăreți
La un moment dat, în urma unui apel pe 112, înregistrat la ora 1.17, la faţa locului şi-au făcut apariţia mai multe echipaje de oameni ai legii, care au rămas la RSR până la plecarea tuturor clienţilor, pentru a preîntâmpina eventuale acte de violenţă, după cum a precizat comisarul-şef Mauriciu Popa, şeful Poliţiei Municipiului Craiova, sosit şi el la localul din Podari: “Au cerut să discute cu administratorul şi cu personalul, aceştia au părăsit locaţia şi mesenii au rămas practic singuri în locaţie, ne-au solicitat prezenţa şi noi am venit şi am rămas în zonă pentru a evita eventuale distrugeri, pentru că oamenii erau foarte nemulţumiţi”.
Oamenii legii au mai precizat că până în jurul orei 5.30, când a plecat şi ultima persoană de la local, nimeni nu a fost văzut părăsind incinta cu bunuri care să fi fost sustrase din interiorul restaurantului. Odată ajunşi acasă, cei care au participat la acest „Revelion de coşmar”, au început să posteze pe Internet comentarii şi fotografii cu ce s-a petrecut acolo.
Patronul de la RSR îşi acuză clienţii de tot scandalul iscat
După ce, în noaptea de Revelion şi prima zi a lui 2013, Constantin Gheorghe, patronul Palatului RSR de la Podari, nu a fost de găsit, închizându-şi telefonul, în ciuda scandalului petrecut în local, miercuri, 2 ianuarie, acesta a ieşit „la rampă” şi a prezentat varianta lui cu privire la scandal, acuzându-i pe unii dintre clienţi chiar de furt. Bărbatul a declarat că tot incidentul ar fi fost provocat de un grup de 40-50 de clienţi care ar fi fost beţi şi drogaţi şi care au intrat în bucătăria restaurantului şi au aruncat pe jos tăvile cu mâncare, astfel că nu au mai rămas alimente pentru servirea persoanelor de la mese. În plus, bărbatul a mai spus că ar fi putut fi şi elemente trimise de „concurenţa” supărată pe preţul mic cerut de el pentru masa festivă. Mai mult, Costi Gheorghe, cum îi spune toată lumea, a insistat că nu a fost vorba despre mâncare stricată şi a spus că poate prezenta facturi cu care să dovedească faptul că toate alimentele erau cumpărate din magazine şi erau în termenul de valabilitate, iar peştele servit la masă, dorada, are el un miros mai puternic…
“Noi am cumpărat toate alimentele din hypermake-turi cunoscute şi avem facturi. Nu am dat mâncare stricată. Totul a pornit de la un grup de aproximativ 40-50 de persoane. Erau băuţi şi drogaţi. Au intrat puşi pe scandal în bucătărie şi au început să arunce tăvile cu mâncare pe jos. Au aruncat şi au şi furat, aşa că noi nu am mai avut ce să mai servim la felurile următoare. Apoi toată lumea s-a revoltat. Eu am fost în local, dar nu am putut controla situaţia pentru că am zis că dacă intervenim în forţă se va ajunge la acte de violenţă şi nu am vrut. Eu am plecat de acolo, dar a urmat un jaf. Mi-au furat inclusiv oale, un expresor, un feliator, o maşină de tocat. De asemenea, din bar mi-au luat toate băuturile pe care le-au găsit: sticle de vin, diverse sortimente de băuturi spirtoase, ba chiar au furat şi sacii de cartofi, condimentele şi murăturile din beci. Aşa ceva nu am văzut în viaţa mea şi organizez evenimente de peste zece ani”, a spus patronul localului.
După ce s-a decis să-şi deschidă telefoanele şi să-şi facă apariţia, Constantin Gheorghe a fost luat la întrebări de autorităţi. Reprezentanţii Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Dolj, care au spus că n-au mai găsit alimente din care să ia probe, şi cei ai Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului au demarat cercetările pentru a încerca să stabilească ce s-a petrecut cu adevărat la RSR, mai ales că s-a dus vestea Revelionului „de pomină”.
Ieri s-a aplicat prima sancţiune: 30.000 de lei pentru gazdă
Verificările au continuat, iar ieri au fost aplicate şi primele sancţiuni. Patronul de la restaurantul RSR din Podari a fost amendat cu 30.000 lei. Gheorghe Marinescu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Dolj, a declarat că documentele prezentate de patronul de la RSR Podari atestau faptul că toate produsele achiziţionate pentru masa festivă erau corespunzătoare, din punctul de vedere al termenelor de valabilitate, însă s-a luat decizia sancţionării acestuia pentru informarea incompletă a consumatorilor şi prestarea de servicii necorespunzătoare.
Acesta a spus că a ajuns şi după Revelion la local, pentru că fusese anunţat de un participant la petrecere că sunt probleme şi că, într-adevăr, oamenii au fost nemulţumiţi. „I-am spus patronului să vină cu toate documentele la mine, a venit astăzi (n.r. – ieri), le-am verificat pe toate şi erau conforme. Pe această linie rămâne ca cei de la Direcţia Sanitar-Veterinară să aprofundeze cercetările. Eu l-am sancţionat, în baza prevederilor OG 21/1992 privind protecţia consumatorului, cu amendă în valoare totală de 30.000 de lei. I-am reţinut informarea incompletă a consumatorilor şi prestarea de servicii necorespunzătoare, pentru că asta am constatat. Patronul localului a semnat procesul-verbal fără obiecţiuni. Ce pot să vă mai spun este că, până în acest moment, la noi nu a fost depusă nici o reclamaţie din partea vreunui consumator care să-şi ceară banii înapoi”, a declarat Gheorghe Marinescu.
Constantin Gheorghe s-a declarat nemulţumit de faptul că a fost amendat, în condiţiile în care localul său a fost vandalizat, însă a spus că îşi va plăti amenda. A adăugat că urmează să facă un inventar pentru a verifica tot ce i-a dispărut, după care va depune plângere la Poliţie. În plus, s-a arătat dispus şi să returneze banii clienţilor nemulţumiţi, care n-au participat la debandada ce a urmat dispariţiei personalului.
„Mai multe echipaje de poliţişti au ajuns la localul din Podari încă din noaptea de Anul Nou, în urma apelului primit prin 112. Nici o persoană nu a fost prinsă plecând cu bunuri care să nu-i aparţină din incinta unităţii, poliţiştii rămânând în zonă până la plecarea ultimelor persoane. De altfel, în jurul prânzului, o patrulă a fost trimisă din nou la localul din Podari, pentru că două familii care se cazaseră la hotelul din incinta complexului au vrut să plece, însă nu au avut cui să dea în primire camerele, personalul lipsind şi totul fiind încuiat. Situaţia a fost rezolvată la momentul respectiv şi până la această oră (n.r. – ieri la ora 16.00), nu a fost depusă nici o plângere. Nici din partea clienţilor nemulţumiţi, nici din partea administratorului sau personalului de la local”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj, comisar-şef Adrian Căpraru.
În soluţionarea situaţiei create s-a implicat şi prefectul de Dolj, Marius Deca. Acesta a declarat că ancheta este în curs de desfăşurare şi a discutat cu toţi factorii de răspundere implicaţi în cercetări, astfel încât să se facă tot posibilul pentru stabilirea adevărului. „Cred că adevărul este undeva la mijloc, însă încercăm să-l aflăm. Sunt multe de stabilit. I-am chemat şi am purtat discuţii cu toţi factorii implicaţi în cercetări. Ce să vă spun… Cred că nemulţumirile au apărut în primul rând pe fondul unui număr foarte mare de oameni deservit de personal insuficient. Clienţii ar fi trebuit să primească trei mese plus desert, meniul fiind prevăzut şi cu open bar. Ori a fost problema cu peştele, despre care unii au spus că ar fi fost stricat, apoi felul al doilea, care era o ruladă de curcan n-a mai ajuns la mese, s-a terminat şi băutura… au fost destule lucruri care să alimenteze nemulţumirile. Se fac verificări în locurile de unde au fost cumpărate toate produsele şi, aşa cum v-am spus, ancheta este în curs de desfăşurare”, ne-a explicat Marius Deca.