În perioada 10-24.11.2020 s-a desfăşurat Campania Naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea şi sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19.
La nivelul județului Dolj, inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Dolj au efectuat 232 acțiuni de control la agenţii economici din judeţul Dolj, în urma cărora au fost aplicate 97 de sancțiuni contravenționale, dintre care cinci amenzi în valoare de 8.000 lei. Acţiunile de control au avut drept scop verificarea şi conştientizarea angajatorilor cu privire la aplicarea legislaţiei care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu, munca în regim de telemuncă, precum şi cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru sănătatea şi securitatea lucrătorilor. Principalele deficienţe constatate au fost: Semnalizarea defectuoasă a locurilor de muncă, cu privire la riscul de accidente sau îmbolnavire Sars –Cov-2; Triaj epidemiologic defectuos; Lipsa amplasării dozatoarelor de dezinfectant la intrarea în unitate; Actualizarea evaluării riscurilor; Nerespectarea Legii 55/2020 referitoare la individualizarea programului de lucru al salariaţilor; Neconcordanţa evidenţei timpului de muncă – realitate;Nerespectarea prevederilor la munca suplimentară;Neînştiinţarea lucrătorilor cu privire la noi reguli ce trebuie respectate la locul de muncă, în vederea limitării infectarii cu virusul SARS-COV.2; etc. “Ca urmare a verificărilor efectuate în această campanie s-a constatat că majoritatea societăţilor au înţeles că trebuie să pună mai presus de orice sănătatea salariaţilor, luând măsuri organizatorice legale, în vederea prevenirii şi combaterii efectelor pandemiei de COVID-19”, a precizat Cătălin Tiberius Mohora, inspector – şef al ITM Dolj.