Angajaţii doresc o soluţie completă pentru sănătate

0
321

Cel mai recent studiu realizat la iniţiativa Metropolitan Life de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) şi care a urmărit aflarea beneficiilor de sănătate pentru angajaţi a arătat că din perspectiva angajaţilor 54% declară că au o asigurare de sănătate inclusă în pachetul de beneficii oferit de angajator, în vreme ce 67% declară că au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depăşește 100%, este explicată prin confuzia pe care angajaţii o fac între o asigurare de sănătate şi un abonament medical.

„Când au fost întrebaţi despre beneficiile oferite de o asigurare de sănătate şi cele oferite de un abonament medical, informaţiile clare care au rezultat din răspunsuri au fost că abonamentul medical acoperă diverse analize şi investigaţii, iar asigurarea de sănătate este folosită pentru situaţii mai dificile, uneori de urgenţă, cum ar fi intervenţiile chirurgicale sau spitalizarea. Respondenţii înţeleg destul de clar că abonamentul medical oferă o reducere de cost pentru spitalizare şi chirurgie (mai mult de două treimi), că serviciile medicale sunt acoperite în reţeaua clinicii, nu în afara ei (aproape două treimi). 61% înțeleg că abonamentul medical acoperă prevenţia anumitor afecţiuni şi 59% că acoperă servicii medicale pentru afecţiuni existente (59%)”, se precizează în studiul IRES.

Servicii medicale în mai multe reţele de servicii medicale

Tot din perspectiva angajaţilor, 62% înţeleg că asigurarea de sănătate acoperă servicii medicale atât în ară, cât şi în străinătate, incluzând serviciile de prevenție (61%). „Dacă 60% înţelegeau că abonamentul medical oferă servicii într-o singură reţea de clinici, şi în cazul asigurărilor de sănătate, 56% cunosc faptul că asigurarea de sănătate, spre deosebire de abonamentul medical, oferă servicii medicale în mai multe reţele de servicii medicale. Un procent relevant de 44% nu cunosc exact această informaţie. 17% din cei care au folosit abonamentul medical declară că abonamentul medical nu acoperă:  68% – investigațiile complexe, 23% – intervențiile chirurgicale și 9% – spitalizarea. 18% din cei care au folosit asigurarea de sănătate declară că nu au fost acoperite investigațiile speciale, mai complexe”, se mai spune în cel mai recent studiu.

Posibilitatea accesării de servicii medicale în afara ţării

Aspectele pozitive ale abonamentelor medicale, din perspectiva angajatorilor, sunt: serviciile de prevenție oferite, faptul că investigațiile gratuite sau cu preț redus sunt benefice angajaților, o bună relație cu furnizorul de servicii, dar și calitatea superioară a serviciilor medicale oferite. Angajatorii preferă păstrarea relației cu partenerii existenți în special pentru a evita birocrația. „Aspectele pozitive ale asigurărilor private de sănătate includ faptul că acestea oferă acoperire pentru situații dificile / de urgență / accidente,  accesul la o gamă largă de servicii medicale (prevenţie, spitalizare, chirurgie, tratament, investigaţii complexe), dar şi posibilitatea accesării de servicii medicale în afara ţării”, se subliniază în studiul IRES, din perspectiva angajatorilor.

Studiul a avut două componente:

  • Cantitativ: peste 300 angajați, din companii multinaționale și naționale, cu peste 100 de angajați,  cu vârsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada: octombrie 2014
  • Calitativ: 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinaționale, domenii de activitate diferite (maximum două din același domeniu), companii medii și mari, plus 2 mici (aproximativ 50 angajați), perioada: octombrie – noiembrie 2014