Luna trecută, compania americană Ford a exportat peste 2.600 de maşini, iar în fiecare zi la fabrica de la Craiova sunt produse în jur de 500 de autoturisme. La începutul săptămânii, premierul Victor Ponta, însoţit de Ambasadorul SUA la Bucureşti, Excelenţa Sa, Mark Gitenstein, au întreprins o vizită de lucru la fabrica Ford de la Craiova, tocmai pentru a marca începutul vânzării autoturismului B-max, pe piaţa auto din România, care a obţinut cinci stele la testul de siguranţă efectuat de Euro NCAP.
La fabrica din Craiova se produce în prezent şi motorul de 1 litru ECOBOOST, disponibil în două variante de 100 şi 120 de cai putere. “Străinii au cumpărat deja maşina fără să o vadă în showroom-uri. Ei au văzut B-Max doar la saloanele auto şi au citit despre acest model în ziare. Sunt mii de comenzi în Europa, înainte ca noi să introducem maşinile în showroom-uri. Abia acum se duc maşinile la dealerii din Vest. Abia acum încep lansările în fiecare ţară. În urmă cu câteva săptămâni, la centrul de la Köln, erau totalizate cam 3.000 de cereri – comenzi ferme – pentru B-Max, iar acum sunt mult mai multe”, a declarat directorul general Ford România, Zoltan Brassai.
Ford B-max – singurul autoturism din România care sună singur la 112
Noul Ford B-max este în prezent singurul autoturism din România care sună singur la 112. B-max este dotat cu SYNC, un sistem de conectivitate şi de informare care permite iniţierea unui apel direct către 112, în momentul în care se declanşează airbag-urile sau maşina nu mai alimentată cu combustibil. Astfel, apelul este iniţiat prin intermediul telefonului şoferului, conectat la sistemul din maşina prin Bluetooth, care transmite şi coordonatele GPS ale vehiculului. Oficialii Ford spun că sistemul SYNC şi siguranţa pe care o oferă B-max sunt punctele forte ale maşinii.
În prezent se livrează maşinile cu TIR-uri şi cu trenul
Despre posibilitatea transportului pe Dunăre s-a discutat cu premierul Victor Ponta, dar şi cu ministrul Transportului, Ovidiu Silaghi, ambii prezenţii în Bănie, care au anunţat că în primăvara anului viitor se va inaugura şi Podul de la Calafat, pe de o parte, iar pe de altă parte, se va lua în calcul utilizarea unui port, la Dunăre, posibil cel de la Bechet, pentru fluidizarea transportului de autoturisme B-max. “Am vorbit cu colegul de la Logistică şi mi-a spus că funcţionează bine transportul maşinilor de la fabrică şi către export şi către dealerii noştri interni. Eu ştiu că se livrează maşinile cu TIR-uri şi cu trenul. Pot să vă spun că este un grup de lucru care cooperează cu Ministerul Transporturilor să creăm o infrastructură adecvată. În fiecare zi pleacă 40 de TIR-uri pline cu maşini din Craiova către exterior. Ne-am dori să avem transport fluvial pe Dunăre”, a spus Brassai.