Compania Grup Feroviar Român negociază, de mai multe luni, cu Electroputere preluarea diviziei de fabricare şi reparaţie de locomotive a fabricii craiovene. În luna aprilie existau mai multe companii interesate de divizia de locomotive – două din China, dar şi Skoda. Ulterior, mai rămăseseră în cursă doar GFR şi Skoda.
Aurel Bojenoiu, liderul de sindicat, afirmă însă că acum negocieri există doar cu GFR. Aşadar, Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Staicu, este în negocieri cu Electroputere Craiova pentru a prelua secţia de producţie şi reparaţie de locomotive la care fabrica craioveană a renunţat oficial în urmă cu patru luni.
“Patronii arabi ai fabrici craiovene ar vrea de la Grupul Feroviar în jur de 5 milioane de euro în această tranzacţie. Nu e mare lucru, probabil se vor înţelege până la urmă. Oricum, modernizările de locomotive pe care le mai facem sunt pentru GFR, ei au un plan de extindere regional, aşa că au nevoie de locomotive”, spune Aurel Bojenoiu, preşedintele Sindicatului de la Electroputere Craiova.
Electroputere Craiova este deţinută de grupul saudit Al Arrab Contracting Company. În 2007, la data preluării fabricii craiovene, arabii afirmau că vor să reia producţia de locomotive pentru care există o cerere foarte mare în zona Golfului Persic. Ulterior, societatea a vândut rând pe rând mai multe terenuri şi hale, construindu-se chiar şi un mall. Compania craioveană se va axa pe fabricarea de transformatoare de putere şi motoare electrice care au acoperit 90% din vânzările pe anul trecut cifrate la circa 47 de milioane de euro.