Eforturi guvernamentale pentru salvarea… micului românesc

0
362

Guvernul urma să transmită Comisiei Europene, ieri, o solicitare formulată de Asociaţia Română a Cărnii, pentru ca reţeta mititeilor să fie inclusă pe lista reţetelor tradiţionale, având în vedere că din iunie producţia de mititei sub actuala reţetă ar trebui interzisă, conform unei directive europene. Directiva prevede că de la 1 iunie se interzice folosirea în compoziţia produselor de carne procesată a carbonaţilor de sodiu, a unui conservant şi a unui antioxidant – aditivi alimentari ce sunt esenţiali în reţeta de preparare a micilor. Guvernul a anunţat ieri, printr-un comunicat, că va face demersuri ca produsul „mititei” să fie introdus, alături de burger şi de cârnatul spaniol chorizo, în categoria produselor tradiţionale care nu sunt supuse acestor reguli. „Astfel, cu ocazia grupului de lucru care va avea loc în data de 2 mai (n.r. – ieri), în cadrul Comisiei Europene, reprezentantul Guvernului României va transmite solicitarea formulată de către Asociaţia Română a Cărnii, ca reţeta produsului mititei să fie inclusă pe lista reţetelor tradiţionale. Reprezentanţii Guvernului vor face toate demersurile necesare pentru includerea mititeilor în lista produselor tradiţionale şi consideră că aceasta şi orice alte măsuri care trebuie luate reprezintă o soluţie corectă şi normală, susţinută şi de reprezentanţii industriei producătorilor de carne. Autorităţile române vor lua toate măsurile necesare pentru a nu se interzice micii pe teritoriul României”, se arată în comunicatul Executivului. Guvernul precizează că discuţia de la nivelul Uniunii Europene se referă numai la micii produşi industrial. Asociaţia Română a Cărnii, cea mai importantă organizaţie a procesatorilor de carne din România, a solicitat deja Comisiei Europene introducerea actualei reţete de mici în lista celor „tradiţionale”, pentru ca procesatorii români să poată folosi în continuare aditivii ce urmează să fie interzişi. În 2012, piaţa locală a micilor s-a ridicat la aproape 22.000 tone, dintre care 72% a fost acoperit de vânzările din retailul modern.