Liderul de facto al social-democraţilor, Marcel Ciolacu, preşedintele Camerei Deputaţilor, a îndemnat actualii guvernanţi să susţină agricultura şi pe fermieri. Dacă au urechi de auzit. „Îndemn Guvernul să ia măsuri, să trecem peste acest moment greu. Repet, avem acel plan pentru agricultura românească, pentru fermierii români (…). Împreună cu Guvernul şi Parlamentul trebuie să organizăm întâlniri cu retaillerii şi producătorii români pentru ca produsele lor agro-alimentare să ajungă cu prioritate pe rafturile marilor magazine. Prioritară rămâne salvarea a cât mai multor vieţi” dezvăluie liderul PSD într-un clip postat. Recomandarea lui Marcel Ciolacu, deloc gratuită, dimpotrivă, completează într-un fel recentele abordări ale fostului ministru al Agriculturii, Petre Daea, conectat şi în prezent la starea de lucru din domeniul agro-alimentar. Apelul său recent la „patriotismul economic”, pentru susţinerea producătorilor autohtoni, se întâlneşte şi la alţii, în prezent, şi desigur, cea mai concludentă formă de îmbrăţişare a acestui „patriotism” ar fi buna aprovizionare a reţelei de magazine, aparţinând Casei de comerţ agro-alimentar UNIREA, menită să participe la echilibrul balanţei comerciale şi creşterea producţiei interne de produse agro-alimentare. Cum ne apropiem de sărbătoarea sfinelor Paşte, nu trebuie să te pricepi să şti tot, dar aprovizionarea populaţiei va cunoaşte obişnuitele ei „piscuri”, ce nu pot fi substituite, cu nici un fel de dizertaţie. Şi aici lucrurile stau… cum stau. Şi ne referim, în primul rând, la cum vor fi sacrificaţi mieii, dacă se vor repeta scenariile din anii trecuţi ş.a.m.d.. Fireşte însă, sfatul preşedintelui Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu, bătea mai departe, vizând strategia unui an agricol, care n-a debutat deloc sub bune auspicii, dacă ne referim la deficitul de umiditate din sol, datorat absenţei desăvârşite a stratului de zăpadă, chiar dacă precipitaţiile căzute în ultima vreme au mai completat, dar nu în măsura dorită, rezerva de apă a solului. Cu alte cuvinte, în discuţie trebuie adusă starea de vegetaţie a culturilor de toamnă, înfiinţarea culturilor agricole de primăvară, punerea imperativă în stare de funcţiune a sistemelor de irigaţii, revederea la nivelul fiecărui judeţ a stării şeptelului, şi multe altele. A lăsa lucrurile la voia întâmlpării fără programe concrete de acţiune, uitând sau marginalizând ceea ce a făcut Petre Daea, lucrurile se pot complica. Petre Daea nu avea nostalgia aprozarelor de altă dată, ci vedea mai departe decât atâţia şi atâţia sclifosiţi, scoţând în faţă potenţialul agriculturii româneşti, prin campanii inspirate de promovare, primul mare semn de schimbare în destinaţia produselor agricole autohtone. Cu felul său de a fi, Petre Daea acolo unde a putut face paşi înainte i-a făcut: în marketingul produselor româneşti cum am spus, în irigaţii, legumicultură şi chiar în domeniul şeptelului, fiindcă a avut preocupări în promovarea rasei de suine „mangaliţa”, creşterea efectivelor de ovine şi caprine şi nu numai. Reţeaua de magazine a Casei de comerţ UNIREA a fost o replică deşteaptă, chiar prea deşteaptă, şi nu mai trebuie spus pe cine a deranjat.