BRD-Groupe Société Générale a depăşit în această săptămână nivelul de 100.000 de carduri cu tehnologie contactless emise pe piaţa românească. Banca a început, în premieră pentru România, emiterea instrumentelor de plată contactless în anul 2010, bazându-se pe tehnologia „MasterCard PayPass”, la început în cadrul unui program – pilot desfăşurat împreună cu Metrorex, care viza implementarea soluţiei tehnice de plată fără contact la turnicheţii staţiilor de metrou din Capitală. Dacă primele produse contactless erau sub formă de sticker sau breloc, banca şi-a diversificat, în timp, oferta adăugând noua funcţionalitate cardurilor bancare clasice şi continuând implementarea tehnologiei contactless şi în transportul public, în soluţiile de acces pe stadioanele de fotbal şi chiar la nivelul automatelor bancare.
Un concept propriu bazat pe o platformă tehnică
Ulterior lansării în Bucureşti, împreuna cu RATB şi Metrorex, în luna mai a anului 2011, a cardului contactless pentru transport, BRD a dezvoltat un concept propriu bazat pe o platformă tehnică certificată de organizaţia MasterCard ca model unic la nivel european. Soluţia integrată “BRD Transport” a fost implementată în oraşe precum Sibiu, Constanţa, Galaţi, Braşov şi Arad şi premiată în mai multe rânduri de publicaţii specializate din România. Ea a fost prezentată în anul 2012, ca premieră, şi la conferinţa mondială a transportatorilor publici de la Londra. Seria inovaţiilor a continuat la BRD şi în anul 2012, prin derularea, împreună cu Orange şi în premieră pentru România, a unui proiect-pilot axat pe tehnologia Near Field Communication (NFC) integrată în cartela SIM a telefonului mobil. De asemenea, tot în anul 2012, BRD şi-a extins oferta de carduri, lansând un nou produs – cardul personalizat „A la carte” cu tehnologie contactless. De asemenea, BRD a continuat extinderea reţelei sale de acceptare, instalând terminale de acceptare contactless în toată reţeaua de hypermarket-uri Carrefour şi în reţeaua de farmacii Sensiblu. „Tehnologia contactless este prezentă în tot mai multe aspecte ale vieţii cotidiene şi suntem mândri că o putem oferi unui număr tot mai mare de clienţi în fiecare zi. Atributele ei – rapiditate, comoditate, simplitate – o recomandă nu doar clienţilor persoane fizice, ci şi tuturor categoriilor de comercianţi”, spune Elena Oprea, Directorul executiv delegat al Departamentului Marketing şi Management al Produselor din cadrul BRD-Groupe Société Générale.
Deşi lansate relativ recent, instrumentele contactless au devenit foarte populare pe plan internaţional. Potrivit MasterCard, la sfârşitul lunii decembrie 2012, dispozitivele MasterCard PayPass puteau fi utilizate la circa 700.000 de comercianţi acceptanţi la nivel mondial.
BRD este cel mai mare emitent de carduri bancare din România, cu peste 2,3 milioane de carduri valide.