Europarlamentarul Marian Jean Marinescu explică într-o postare pe pagina sa de facebook care ar trebui să fie foaia de parcurs pentru decarbonizarea industriei aviatice, denumită Destinație 2050 – ruta spre o aviație europeană zero poluantă, realizată de principalii actori din industria aviatică europeană. “Am salutat aparția acestei foi de parcurs, un document de poziție necesar pentru a știi ce poate să facă industria și unde are nevoie de ajutor. Este exact ceea ce PPE, în documentul de poziție pentru transport pe care l-am coordonat, a solicitat Comisiei Europene”, susţine deputatul european.
Principalele aspecte pe care le-a semnalat eurodeputatul român au fost: prima componentă unde se pot reduce emisiile repede și fără costuri mari ar fi managementul traficului aerian; cercetarea este de asemenea foarte importantă și aici, Marian Jean Marinescu s-a referit în primul rând la #Clean_Sky, un proiect cu rezultate foarte bune, dar pentru care Comisia Europeană încă nu a anunțat finanțarea; importanța orientării fondurilor către aviație de către fiecare stat membru, “pentru că fără conectivitatea aeriană redresarea economică va fi dificilă”; echilibrarea raportului între ofertă și cerere privind combustibilii nepoluanți; susținerea CORSIA și mai ales aplicarea ei la nivel mondial “pentru că altfel ne vom pierde competitivitatea”; digitalizarea activităților din acest sector, nu doar pentru a face față crizei Covid, “ci mai ales pentru că industria aviatică trebuie să facă pasul acesta”.