În cadrul unui studiu InfoCons / Au fost testate 282 de modele de autoturisme

0
344

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons a dat publicităţii un studiu general privind automobilele. În cadrul acestuia au fost testate 282 de modele de la o gamă variată de producători, dintre care amintim: Audi, BMW, Marcedes, Renault, Seat, Dacia, Toyota, Seat, Nissan, Porsche, Mini Cooper, Mazda, Hyundai, Citroen, Honda, Opel, Fiat, Peugeut, Kia, Mitsubishi,  Lexus şi Infiniţi.

În studiul respectiv au fost luate în calcul modelele tip “berlina” şi s-a urmărit care este “autonomia cu un plin de combustibil”. Astfel, au fost testate mărcile Toyota, Renault, VW, Seat, Audi, Fiat, Opel si Skoda. În ceea ce priveşte primele cinci locuri (la cea mai mare categorie, de peste 1.100 km), acestea sunt ocupate pe rând de Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFlex StartStop (1543 km), VW Golf 1.6 TDI BlueMotion  (1324 km), Audi A5 Sportback 2.0 TDI (1313 km ), Renault Megane ENERGY dCi 130 Start Stop (1301 km ) şi Toyota Prius 1.8 Plug-In Hybrid  (1237 km).

„Modelele testate se găsesc la vânzare pe tot teritoriul UE, iar A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons îşi propune ca, în baza dreptului fundamental de a alege în cunoştinţă de cauză, să informeze corect consumatorii români atât din ţară, cât şi din diaspora pentru a ajuta în alegerea corectă”, se precizează într-un comunicat de presă al InfoCons.

Referitor la categoria cuprinsă între 300-600 km, autonomia cea mai mică o au Fiat Panda (305 km). Observăm că legat de scorul “siguranţa pietoni”, Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFlex StartStop se află abia pe locul al treilea din totalul mărcilor testate (7 puncte din 10), pe primele două locuri situându-se însă VW Golf 1.6 TDI BlueMotion  (7,4/10) şi Audi A5 Sportback 2.0 TDI (7,3/10). Modelele au fost notate cu note de la 1 la 10, unde 1 reprezintă nota cea mai mică, iar 10 nota cea mai mare.

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piaţa românească, cât şi pe cea europeană. Este derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons (membra cu drepturi depline în cadrul consorţiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.