Peste 150 de autovehicule suspectate că ar fi fost furate, descoperite de poliţiştii de frontieră români, în primele 11 luni din 2021

0
343

În primele 11 luni ale anului 2021, în urma misiunilor desfăşurate în punctele de trecere a frontierei şi în zona de competenţă, poliţiştii de frontieră au descoperit 151 autovehicule care se aflau în atenția autorităților sau erau suspecte a fi furate (122 autoturisme, 16 microbuze, cinci camioane, un autocar, patru motociclete şi trei remorci), indicator care se menţine la fel cu cel înregistrat în anul anterior (156 autovehicule).

Cele mai multe autovehicule au fost descoperite la frontiera cu Ungaria, la P.T.F. Nădlac II (judeţul Arad) şi P.T.F. Petea (judeţul Satu Mare). Cazuri semnificative s-au înregistrat şi la frontiera cu Bulgaria, în P.T.F. Calafat şi P.T.F. Giurgiu, precum şi la graniţa cu R. Moldova, unde P.T.F. Albiţa (judeţul Vaslui) are cele mai multe astfel de cazuri. De asemenea, în perioada de referinţă au fost constatate 160 de infracţiuni, persoanele implicate fiind atât cetăţeni români, cât şi bulgari, spanioli, suedezi,  iranieni, polonezi, turci, ucraineni, moldoveni, unguri, germani şi alţii. În toate situaţiile, conform legislaţiei, pe numele celor implicaţi au fost întocmite dosare penale, iar autovehiculele în cauză au fost indisponibilizate la sediile structurilor teritoriale ale Politiei de Frontieră, până la finalizarea cauzei. În urma analizei din anul trecut, s-a constatat că principalele ţări de unde proveneau  autovehicule aflate în atenţia autorităţilor, care au fost depistate frontierele României, sunt Germania, Italia, Norvegia, Spania, Bulgaria, Franţa dar şi România, cele mai multe maşini depistate fiind din categoria autoturismelor de lux şi de mijloc. În majoritatea cazurilor, cei care se aflau la volanul maşinilor respective au declarat, pe timpul cercetărilor, că nu ştiau că autoturismele se află în atenţia autorităţilor ca fiind furate, ei fiind doar „cumpărători de bună credinţă”. Alţii au susţinut că au primit o sumă de bani pentru a transporta maşina în România şi, la fel, nu cunoşteau că aceasta se află în atenţia autorităţilor. Pentru identificarea şi indisponibilizarea autoturismelor reclamate ca fiind furate în străinătate, sub supravegherea directă a unităţilor de parchet competente, poliţiştii de frontieră au colaborat cu structurile similare din statele membre UE, realizând un schimb operativ de date şi informaţii, prin intermediul Punctelor şi Centrelor de Contact de la frontieră.