Primăria Craiova și-a schimbat strategia pentru câștigarea titlului de Capitală Culturală Europeană. Primarul Lia Olguța Vasilescu le-a spus consilierilor că nu poate dezvălui deocamdată în ce constă această nouă abordare, doar că ea va fi câștigătoare deoarece este concepută de o firmă de consultanță internațională cu care a lucrat și Sibiul. Printre puține lucruri care se știu este că se merge pe punctele tari și punctele slabe ale Craiovei.
Primarul Lia Olguța Vasilescu le-a spus consilierilor municipali, în plenul de săptămâna trecută, că proiectul Craiova Capitală Culturală Europeană a fost alimentat cu foarte puțini bani – asta chiar la sugestia aleșilor locali –, dar că bătălia va fi câștigată de orașul nostru pentru că avem cel mai bun dosar de proiecte scrise. „Anul aceste este un an decisiv pentru proiectul Craiova Capitală Culturală Europeană. Este concursul de proiecte când nici măcar nu se vizitează orașul de către juriu, ci doar doar proiectul scris care este depus. După care se intră într-o altă competiție, unde sunt mai puține orașe. Abia în partea a doua a competiției, juriul vine ca să viziteze orașele respective”.
Strategia a fost schimbată
Potrivit primarului, strategia Craiovei este concepută acum de o firmă de consultanță internațională, cu care a lucrat și Sibiul, fiind antrenați toți managerii instituțiilor culturale. „Dacă anul trecut simțeam nevoia să credem că suntem cei mai buni, după ce am citit dosarele celorlalte orașe câștigătoare ne-am dat seama că nu este important să ai cine știe ce festivaluri de mare tradiție. Poate să câștige și un oraș care are puțini locuitori, fiindcă importantă este strategia. Bătălia noastră este acum acest dosar”. Primarul Lia Olguța Vasilescu a explicat că strategia trebuie să arate, pe de o parte, de ce orașul are nevoie de acest premiu și ce va face cu banii respectivi.
Bugetul, un punct important la dosar
O altă filă la dosar, potrivit primarului, este și bugetul dedicat activităților culturale. „Nu doar ce facem în 2021 este important, ci și ce s-a făcut în ultimii cinci ani. Ori dacă ne comparăm cu Sibiul, înglobând aici tot ceea ce primește asociația, bugetul imaginii și instituțiile de cultură, suntem undeva foarte jos. Am văzut că orașul Cluj și-a propus – a fost ceva din strategia lor care a scăpat în presă – să aloce 30 milioane de lei. Alte orașe din Europa și-au propus câte 45 și 80 milioane de lei. Depinde de lista de activități și depinde, până la urmă, și de puterea municipalității”, a mai spus Olguța Vasilescu, care a accentuat faptul că bugetul alocat Asociației a fost verificat de organele de control și nu există nici un fel de problemă, „totul s-a desfășurat corect”.
În punctaj se regăsesc activități pentru orice cetățean
Dosarul de proiecte al Craiovei va fi depus în luna octombrie, autoritățile spunând că strategia nu va fi devoalată până atunci. Același lucru îl fac toate orașele care sunt antrenate în această competiție. „Nu vreau să spun mai multe fiindcă nu este cazul să devoalăm strategia, pe care o să o vedeți după luna octombrie. Dar este foarte interesantă, o aveți mari surprize, vom merge pe punctele slabe și pe puncte tari ale noastre”. Potrivit primarului, s-a urmărit ca orice cetățean al Craiovei să se regăsească în activitățile culturale. „Fie că este vorba de păpuși – și vreau să o felicit pe Adriana Teodorescu fiindcă dovedește că devenim cel mai puternic festival din România și cred că păpușile noastre gigantice pot să concureze cu cinste peste tot –, este importantă și arta culinară, fiindcă este punctaj pentru așa ceva. Este important ca orice cetățean să se regăsească într-o suită de activități”, a subliniat primarul Craiovei.