Guvernul Marcel Ciolacu îşi pregăteşte asiduu bilanţul, premergător alegerilor parlamentare, prin fapte, care nu pot fi trecute cu vederea, chiar de frondişti. Finalizarea drumului Craiova-Piteşti reprezintă de acum o promisiune îndeplinită şi nu doar faţă de marile companii Ford şi Dacia, cum s-a exprimat premierul, ci faţă de români şi agenţii economici, cu consecinţe benefice pentru economia locală. Pe relaţia A1, A0, şi A2 se va putea circula în regim de mare viteză, de la Craiova la Constanţa, după ce în acest an este prevăzută inaugurarea ultimului tronson din autstrada A0. După verificarea stadiului lucrărilor pe tronsonul 1 şi tronsonul 4, al Drumului Expres Craiova-Piteşti (77 km), atât ministrul de resort Sorin Grindeanu, cât şi premierul Marcel Ciolacu, însoţiţi miercuri de primarul Lia Olguţa Vasilescu au făcut succinte declaraţii de presă: „În ultimele săptămâni au fost lansate în licitare şi tronsoanele din drumurile expres spre Târgu-Jiu şi Drobeta Turnu-Severin, legând astfel Craiova nu doar de Bucureşti şi Constanţa, ci şi de vestul ţării. Prioritatea zero pe care o avem acum este realizarea unui drum de mare viteză între Craiova şi Calafat, pentru o legătură rapidă cu vecinii de la sud. După finalizarea acestor artere de circulaţie rutieră, Craiova va deveni un adevărat pol de dezvoltare regională”, a scris pe pagina sa de socializare primarul Craiovei. Fireşte, nu trebuie neapărat să-ţi „placă” guvernul Marcel Ciolacu, dar trebuie recunoscut că interminabilele discuţii sterile despre infrastructura rutieră a ţării au acum conţinut concret, pe mandatul său. Restul sunt vorbe. În afara discuţiei propriu-zise, pe tema enunţată, s-a mai revăzut un detaliu, deloc simpatic adversarilor politici: Craiova are primar tare, imun la orice inhibare, detaşat, care ştie ce spune şi spune ce ştie. Imun la orice stilistică triumfalistă, cu predispoziţie spre comunicarea sobră şi responsabilă. Lia Olguţa Vasilescu n-a scăpat ocazia să pună presiune pe Marcel Ciolacu, pentru urgentarea drumului de mare viteză Craiova-Calafat, dar şi alte obiective de interes local, cum ar fi Spitalul de Pediatrie. Prezenţa premierului Marcel Ciolacu şi a ministrului de resort Sorin Grineanu, pe şantierul menţionat, n-a fost deloc pentru „poză”, fiindcă în cadrul şedinţei de guvern de ieri s-au mai aprobat două proiecte importante, de infrastructură rutieră, drumul expres Bacău-Piatra Neamţ, un proiect în valoare de 9 miliarde lei, din fonduri europene şi drumul de legătură Pucioasa-Fieni, un proiect în valoare de 680 milioane lei. Prin raportare la alte guvernări, care n-au fost în măsură să „raporteze” un kilometru de autostradă, pe mandatul lor, Marcel Ciolacu –repet indiferent că ne place sau nu- are ce spune, şi cu siguranţă o va face, la vremea potrivită.