HEINEKEN a anunţat câştigătorii programului de responsabilitate socială

0
406

HEINEKEN a anunţat ieri, în cadrul unei conferiţe de presă, organizată la Hotel Europeca, din Craiova, care sunt cele două proiecte câştigătoare ale programului de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi”, ediţia 2013 lansat în oraşul Craiova în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. Programul este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din oraşul Craiova. Cele două granturi acordate sunt în valoare de  50.000 RON fiecare. În urma unui proces de evaluare a tuturor proiectelor înscrise în programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi”, juriul programului a desemnat cele două organizaţii nonguvernamentale câştigătoare: Asociaţia PR Pătrat cu proiectul – „De la comunităţi la comunitate” şi Asociaţia Fapte Bune pentru Comunitate cu proiectul – „Mentorat în fapte bune”.

Programul “HEINEKEN pentru Comunităţi” face parte din Agenda de Sustenabilitate a companiei HEINEKEN, “Brewing a Better Future”. Abordarea companiei asupra sustenabilităţii este caracterizată printr-o viziune integrată, care acoperă toate ariile de activitate ale companiei şi o ajută să îşi desfăşoare activitatea în România pe termen lung, în mod eficient şi responsabil. Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” este susţinerea comunităţilor locale în care compania îşi desfăşoară activitatea, prin investiţia în programe relevante pentru aceste comunităţi.  La fel ca şi anul trecut, programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” se desfăşoară în cele patru oraşe de pe teritoriul României în care HEINEKEN este prezentă cu fabrici: Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş.  „De la un an la altul se observă o creştere a numărului de proiecte înscrise în programul de responsabilitate socială <HEINEKEN pentru Comunităţi>, ceea ce reprezintă o confirmare a faptului că iniţiativa noastră de implicare în susţinerea şi dezvoltarea comunităţii locale din Craiova, în care ne desfăşurăm activitatea, a fost bine primită, s-a bucurat de un interes în creştere în rândul aplicanţilor şi a răspuns unor nevoi reale cu care comunitatea din Craiova se confruntă. În acest sens, suntem încântaţi să susţinem cele două proiecte pe care juriul independent le-a declarat câştigătoare în cadrul programului, din Craiova”, declară Alina Ţâru, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Craiova.

Finanţare în valoare de 50.000 RON fiecare

Cele două proiecte câştigătoare din  oraşul Craiova  vor primi o finanţare în valoare de 50.000 RON fiecare. Suma obţinută va fi destinată implementării programului conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor va avea loc între 15 iulie 2013 – 1 februarie 2014, iar în această perioadă finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către un juriu independent de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de peste şase ani în evaluarea de proiecte. “Având în vedere că acest program  s-a concentrat pe aria oraşului Craiova şi pe o rază de 15 kilometri în jurul acestuia, considerăm că un număr de 19 proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun. La fel ca şi în anii trecuţi, aplicanţii din Craiova din cadrul programului <HEINEKEN pentru Comunităţi> au acoperit prin proiectele depuse spre finanţare o mare parte dintre componentele din sectorul ONG respectiv social, sănătate, cultură şi turism. Totodată, în program s-au înscris şi proiecte mixte”, a declarat Sergiu Sebesi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest.

19 proiecte au fost înscrise în competiţie

Totodată, membrii juriului au evaluat independent unul de celălalt fiecare proiect în parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare şi în strictă conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de către finantaţor în ghidul evaluatorului.  „La nivelul oraşului Craiova, în cadrul programului “HEINEKEN pentru Comunităţi” ediţia 2013 s-au înscris 19 proiecte din partea a 19 organizaţii nonguvernamentale, având sediul în oraşul Craiova. În ceea ce priveşte proiectele înscrise, 6 proiecte sunt exclusiv pe social, 1 este exclusiv pe sănătate, 4 sunt exclusiv proiecte culturale, 1 proiect este exclusiv pe turism şi 7 proiecte sunt mixte (social-mediu-sănătate-educaţie; social-cultură-turism-mediu; social-cultură, social-mediu, social-mediu-turism; mediu-cultură)”, a subliniat Sergiu Sebesi.


Obiectivele proiectului De la comunităţi la comunitate” al „Asociaţiei PR Pătrat” urmăresc crearea unei comunităţi online a organizaţiilor neguvernamentale din Craiova prin realizarea unei platforme online dedicate îmbunătăţirii practicilor acestora în domeniul comunicării, managementului şi CSR-ului precum şi dezvoltarea capacităţii lor de a acţiona responsabil, eficient şi sustenabil, ca parte a aceleiaşi comunităţi.


La rândul său, „Asociaţia Fapte Bune pentru Comunitate”  şi-a propus prin proiectul său,  „Mentorat în fapte bune” dezvoltarea abilităților socio-profesionale ale persoanelor cu dizabilităţi din Craiova, prin participarea acestora la un program structurat de mentorat; promovarea acestora ca persoane resursă pentru comunitate; formarea unei echipe de voluntari în lobby şi advocacy cu scopul facilitării angajării pe piaţa forţei de muncă a persoanelor cu dizabilităţi.


Despre organizaţia “CSR Nest”

CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României.