Suntem în plină vară şi, dincolo de capriciile vremii care ne mai strică planurile în câte o după-amiază, zilele sunt călduroase şi cel mai adesea alegem să purtăm piese vestimentare care ne obligă să fim mai atente la felul în care arătăm, dar mai ales la ce arătăm. Un corp ferm, bronzat, o piele fină, o coafură şic, o manichiură şi o pedichiură asortate, un machiaj profesional, dar şi o formă excelentă obţinută prin masaje de relaxare într-un ambient intim şi plăcut sunt întotdeauna apreciate de femei, indiferent de vârstă. Fie că se pregătesc pentru vacanţe, pentru evenimente, fie că vor să se răsfeţe, acestea merg la saloanele de înfrumuseţare pentru a-şi lua doza de încredere în sine şi esenţa de frumuseţe şi întinerire. Nici bărbaţii nu se dau în lături când vine vorba să se lase pe mâna profesioniştilor pentru a avea un aspect mai îngrijit. Deşi ai zice că vântul crizei suflă prin portofelele craiovenilor şi frumuseţea rămâne pentru o perioadă în plan secund, saloanele de înfrumuseţare nu duc lipsa clienţilor. Şi-au adaptat tarifele la piaţa de profil şi mizează pe clienţii fideli, care le trec periodic pragul şi care „deconspiră” prietenilor „secretul frumuseţii”.
Aşa a început şi afacerea Dariei Ivan, o craioveancă în vârstă de 24 de ani, care de mai bine de o jumătate de an conduce un salon de înfrumuseţare situat în centrul Craiovei. Au aflat prietenii, apoi prietenii prietenilor şi tot aşa cercul clienţilor a căpătat amploare cu fiecare zi. La şase luni după preluarea afacerii, tânărul manager îşi aminteşte că ideea de deschidere a unui salon de înfrumuseţare i-a venit în timp ce se afla într-un local similar şi a realizat că spa-urile au mare căutare. «Ideea deschiderii salonului de înfrumuseţare mi-a venit după ce am văzut câte cliente vin la localul unde mergeam eu să îmi fac manichiura înainte. Şi atunci mi-am zis că dacă lor le merge atât de bine, mie de ce nu mi-ar merge? Am început să caut şi am găsit acest salon deja amenajat. Asta se întâmpla în urmă cu şase luni, când a început afacerea. Nu a fost tot timpul uşor, multă lume nu ştia ce este aici, dar în timp am reuşit să ne facem o clientelă. Nici nu am investit foarte mult în publicitate, cea mai bună reclamă a fost metoda „telefonului fără fir”, adică cine venea aici îl recomanda şi altcuiva şi aşa mai departe», spune Daria Ivan.
“E greu, dar e şi frumos”
A închiriat localul, spaţios, deja amenajat, a făcut mici modificări după propriul gust şi a trecut la recrutarea personalului, treabă deloc uşoară, pentru că sunt mulţi cei care caută un loc de muncă, dar puţini care se şi pricep la meserie. “Am 24 de ani şi nu mi-a fost deloc uşor să încep o afacere, important e că am rezistat. A fost greu să selectăm angajaţii, pentru că mi-am dorit să am numai personal calificat. Am trecut şi prin momente dificile. După două săptămâni, o fată şi-a dat demisia, atunci chiar am cedat şi am început să plâng. Simţeam că mi se pun piedici încă de la început. Acum însă m-am obişnuit. E greu, dar e şi frumos”, mărturiseşte managerul Oxigen Spa din Craiova.
Reţeta reuşitei
Într-un oraş mare precum Craiova, lista saloanelor de înfrumuseţare la care cei interesaţi pot să apeleze este încăpătoare şi diversificată. Fiecare dintre ele cu atuurile lor pentru „a lua faţa concurenţei” – preţuri mai scăzute, pachete de servicii convenabile, produse profesionale sau un ambient inedit. La asta s-a gândit şi Daria, care a decis că poate să pună pe picioare afacerea, într-un domeniu de care ea însăşi este atrasă. “Pentru noi a fost important să oferim servicii de calitate la preţuri avantajoase. Deşi ne aflăm în centrul Craiovei, salonul nostru practică preţuri de cartier, lucru care atrage şi mai mult clientele. În plus, lucrăm cu produse profesionale pentru oricare dintre serviciile oferite: coafură-frizerie, cosmetică, împachetări cu ciocolată şi slăbit, masaj anticelulitic sau de relaxare, saună, manichiură-pedichiură şi solar”, explică Daria Ivan, care nu o dată a pus la dispoziţia clienţilor abonamente promoţionale, sporind numărul acestora, mai ales în cazul tratamentelor de lungă durată.
Nu merge întotdeauna bine. Sunt zile fără prea mulţi clienţi, dar pierderea este compensată de cele în care abia reuşeşti să-ţi faci o programare. Totul depinde şi de orarul clienţilor, care preferă să vină după programul de serviciu sau în week-end. “Evident, sunt şi zile care merg mai rău, dar în orice domeniu se întâmplă asta. Nu poate să funcţioneze totul ca pe roate. Dimineaţa şi la prânz e mai linişte, vin mai mult studenţii sau cei care nu lucrează, dar majoritatea clienţilor vin aici seara, după o zi de serviciu, fie să se relaxeze, fie să îşi facă un tratament de înfrumuseţare”, afirmă managerul salonului.
Din ce în ce mai mulţi bărbaţi la spa
Chiar dacă este un loc destinat în special femeilor, serviciile oferite de un spa încep să-i atragă din ce în ce mai mult şi pe bărbaţii atenţi la aspectul lor. “Bărbaţii solicită tratamente de îngrijire precum manichiură-pedichiură, împachetări, masaj, electrostimulare, chiar şi solar. Şi bărbaţii se îngrijesc! 15% din clienţii salonului nostru sunt bărbaţi, iar acesta mi se pare un lucru foarte bun”, spune reprezentanta salonului de înfrumuseţare.
LAVINIA ILINA şi ALINA DRĂGHICI