Compania Națională Poșta Română a dat startul, în această dimineață, distribuirii cardurilor de energie pe care Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) le oferă românilor vulnerabili ca sprijin pentru plata facturilor la energie. Cardurile vor fi împărțite etapizat, în toate județele țării, până la finalul lunii februarie.
Peste 10.000 de poștași vor ajunge, în cursul lunii februarie, la 2,8 milioane de locuințe pentru distribuirea ajutoarelor de încălzire. Astăzi au început livrarea în București și în 6 județe: Alba (37.000), Argeș (53.000), Bacău (52.000), Bihor (58.000), Ilfov (29.000) și Teleorman (27.000), respectiv în peste 360.000 de locuințe. În Capitală sunt distribuite 106.000 de carduri.
Startul a fost dat la Oficiul Poștal Buftea, județul Ilfov, în prezența ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, precum și a directorului general al Poștei Române, Valentin Ștefan.
„Sunt aproape 4 milioane de beneficiari care vor intra în posesia acestor carduri până la finalul lunii februarie, însă distribuirea se va face treptat. Până la data de 20 februarie, când vom avea posibilitatea de a plăti ajutorul de încălzire, cât mai mulți români urmează să intre deja în posesia cardurilor. Îi îndemn pe toți beneficiarii să aibă răbdare și încredere că vor primi aceste carduri în intervalul de timp anunțat, după cum sunt identificați pe liste, fiecare, conform graficului de distribuire”, a declarat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Odată intrați în posesia cardurilor, beneficiarii vor putea utiliza ajutorul pentru plata facturilor la energie prin următoarele modalități:
- direct la poștaș;
- la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal pe raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural;
- online, prin intermediul aplicației informatice pe care Poșta Română o va pune la dispoziție.
„Venim în sprijinul românilor și le oferim posibilitatea să achite și online facturile la utilități, prin intermediul unei aplicații informatice pusă la dispoziție de Poșta Română. În acest sens, vom avea un meniu special pe site-ul Poștei, unde beneficiarii cardurilor vor putea completa datele personale, vor încărca documentele necesare (buletinul de identitate, cardul de energie și factura la utilități) și vor trimite, apoi, informațiile către noi. Prin sistemele noastre informatice, vom procesa, apoi, plata”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.