Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu s-a aflat, sâmbătă, într-o vizită de lucru la Craiova, pentru a se interesa personal cum funcţionează clasele pregătitoare în Dolj. După ce s-a întâlnit cu educatoarele şi directorii de şcoli, ministrul a anunţat că semnalul cadrelor didactice este, şi aici, pentru revenirea clasei zero în incinta grădiniţelor, dar că decizia va fi luată după primul semestru când se va face o analiză care trebuie să stabilească modul cum se va proceda cu această clasă în anul viitor.
După discuţiile cu educatoarele din Dolj, ministrul Educaţiei a dezvăluit că a colectat de la acestea o serie de argumente care converg spre ideea revenirii clasei pregătitoare la grădiniţă. ”De la doamnele educatoare feedback-ul este clar: clasa pregătitoare ar trebui să rămână în grădiniţie şi au venit cu foarte multe argumente. De exemplu, într-un liceu avem adolescenţi de 18 ani şi copii de 5 ani şi jumătate şi nu e cea mai fericită situaţie când ies în pauză şi unii şi ceilalţi”, a spus ministrul, în conferinţa de presă, susţinută la Primăria Craiova, alături de primarul Lia Olguţa Vasilescu şi inspectorul şcolar adjunct, Nicuşor Cotescu. de altfel, ministrul a precizat că are o listă cu toate problemele apărute la clasa pregătitoare pentru fiecare şcolară, inclusiv la cele din Dolj. ”Sunt şcoli care nu au avut spaţii adecvate şi care au sacrificat laboratoarele de fizică, de chimie sau de biologie, au sacrificat cancelaria, au sacrificat sala de sport, divizând-o în mai multe spaţii pentru clasa pregătitoare. Sunt chiar şcoli unde clasa pregătitoare a fost organizată pe coridor. Deci pentru asemenea situaţii, noi va trebui să găsim soluţii.”.
Analiză ministerială după primul semestru
Ecaterina Andronescu a declarat că aceste situaţii sunt ”anormale” şi că ele ar fi putut fi evitate dacă, înainte de a se lua decizia de a se transfera clasa pregătitoare la şcoala primară sau gimnazială, s-ar fi făcut un studiu de impact ”care să prezinte foarte clar starea infrastructurii şi capacitatea infrastructurii de a asimila această clasă pregătitoare”. Ministrul a dezvăluit apoi faptul că, după primul semestru, se va face o analiză pentru a se stabili dacă se menţine clasa pregătitoare la şcoală şi pentru anul următor sau va reveni la grădiniţă. „Am luat decizia, ca după primul semestru, să facem o analiză, cu puncte tari şi puncte slabe. Eu cred că această analiză ne va duce în situaţia să putem lua o decizie corectă, pentru că, după opinia mea, să greşeşti, poate fi acceptat, dar să perseverezi diabolic, nu cred că trebuie să facem lucrul acesta”, a declarat Ecaterina Andronescu. Un punct ”tare” marcat de ministru îl constituie cadrele didactice care au luat în primire clasele pregătitoare, toate fiind „calificate”.
Ce promite Olguţa pentru învăţământ
Primarul Lia Olguţa Vasilescu i-a prezentat ministrului trei dintre ideile pe care le are pentru învăţământul craiovean. Prima se referă chiar la grădiniţe, unde se va încerca, de anul viitor, să se repare toate locurile de joacă. „Le-am făcut promisiunea educatoarelor că vom face un buget astfel încât să acoperim toate locurile de joacă din grădiniţe pentru că acestea sunt o problemă şi reprezintă un adevărat pericol pentru copii, fiind vechi. L-am rugat pe domnul inspector general să facă o evaluare, cu exactitate, a acestor spaţii care au nevoie de reabilitare astfel ca, pe bugetul anului viitor, să fie prinse toate acestea”. Primarul Vasilescu i-a mai spus ministrului Andronescu că a dat dispoziţie pentru toaletarea zonelor verzi din curtea tuturor şcolilor şi grădiniţelor şi că va începe, în luna octombrie, o campanie de înverzire a şcolilor, unde vor fi plantaţi 10.000 de pomi. ”Am cerut sprijinul şi al elevilor, nu pentru că nu am avea posibilitatea să-i plantăm cu oamenii noştri, ci pentru ca toţi copiii să devină interesaţi de protejarea naturii. Ne propunem ca peste doi ani de zile să intrăm în competiţia pentru titlul de Capitala Verde. Nu putem să intrăm de anul viitor pentru că nu suntem pregătiţi”.
Fiecare olimpic va primi 1.000 de lei de la Primăria Craiova
Cel mai important proiect al primarului Lia Olguţa Vasilescu se referă însă la olimpici. edililul i-a spus ministrului că va oferi câte un premiul de 1.000 de lei pentru fiecare olimpic naţional şi internaţional. „Poate anul viitor ne vom permite mai mult, însă eu am considerat că este mai important decât să dai o masă pentru 250 de pensionari care au singurul merit că fac parte dintr-o anumită asociaţie de pensionari şi plătesc acolo o cotizaţie”, a spus primarul, referindu-se la Asociaţia Pensionarilor ”Mihai Viteazul”, care a criticat modul în care Primăria Craiova s-a implicat în organizarea Zilei Vârstnicilor. Prrpunerea a coincis cu o veste bună, ministrul Ecaterina Andronescu anunţând, în premieră, că elevii români au câştigat trei medalii de aur şi una de bronz la Olimpiada Internaţională de Informatică, desfăşurată la Milano. ”Vă dau o veste bună, pe care am primit-o printr-un sms: la Olimpiada de Informatică, la care au participat elevii români, la olimpiada internaţională, au luat trei medalii de aur şi una de bronz, iar România s-a clasat prima în acest concurs. Este absolut extraordinar, nu pot decât să le mulţumesc profesorilor care i-au pregătit pe elevi, să îi asigur de tot respectul şi consideraţia mea”.
Ministrul Andronescu şi exodul creierelor
Cele trei medalii de aur au fost obţinute de doi elevi de la Liceul de Informatică din Bucureşti şi de unul de la Liceul “Liviu Rebreau” din Bistriţa-Năsăud, iar medalia de bronz a fost câştigată de un elev de la Liceul “I.L. Caragiale” din Ploieşti. Întrebată dacă ministerul se poate implica mai mult în susţinerea olimpicilor, Ecaterina Andronescu a spus că se lucrează la o strategie în acest sens. ”Olimpicii au acum o sumă care se ridică la 120 de milioane vechi, acesta este premiul cel mai mare, şi premiile acestea vin de la hotărâre de guvern pe care am inuiţiat-o eu cândva de dragul acestor olimpici, din respect pentru ei, şi subliniez acest lucru. Cred că merită mult mai mult decât acest premiu. Ar trebui să-l înmulţim de trei ca sumă pentru că este luat şi de elev, şi de profesor, şi de şcoală. Dar eu cred că trebuie să mergem dincolo de acest permiu: ce facem pentru ei după ce termină liceul ca să nu mai plece, pentru că sunt foarte mulţi care pleacă în marile universităţi. Sunt vânaţi de marile universităţi. Cine nu ar vrea să ia nişte creiere gata pregătite, după ce le-ai adus la o performanţă maximă? Încerc să vedem ce soluţii am putea găsi măcar să-i aducem acasă după ce învaţă şi pe o parte dintre ei să-i facem să nu mai plece”.
S200 nu are, deocamdată, finanţare
Tot sâmbătă, ministrul Educaţiei s-a întâlnit cu directorii de şcoli şi a mers, apoi, şi la Universitatea din Craiova, fiind întâmpinată de rectorul Dan Claudiu Dănişor şi prorectori. „Am discutat probleme legate de finanţarea de bază, având în vedere clasificarea anului anterior, dar şi amendarea finanţării de care se bucură, cu ghilimele de rigoare, Universitatea din Craiova şi ce-am putea să facem să ameliorăm această situaţie. Am discutat despre proiectele din progamul POSDRU, despre ce ar trebui să facem cu revistele româneşti şi, în general, cu calitatea învăţământului superior”, a spus Ecaterina Andronescu. Întrebată dacă Ministerul Educaţiei va asigura finanţare pentru finalizarea lucrărilor la complexul universitar care se amenajează în imobilul S200, Ecaterina Andronescu a spus că nu există fonduri pentru investiţii în bugetul din acest an, însă ar fi o soluţie. ”Am demarat discuţii cu Banca Mondială şi cu Ministerul de Finanţe şi, în această perioadă, conturăm unul sau două proiecte”, a precizat ministrul. Referitor la debutul anului şcolar, care se petrece astăzi, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a precizat că universităţile nu au probleme, parcurgând toate etapele pe care activitatea academică le prevede până acum.
initiativa excelenta – 10.000 pomi si, reparatii gradinite!
Madam Andronescu este pe cale sa mai abrambureasca inca o data sistemul. Pt ce s-a intalnit cu educatoarele??? Nu stie ca la clasa pregatitoare predau invatatoare … singurele avizate sa dea un feedback real al implementarii acestei clase in scoli. Pt ca am in scoala cateva clase prgatitoare pot sa spun ca micutii s-au adaptat cu o usurinta incredibila, sunt fff incantati ca sunt scolari … iar parintii au depasit angoasa initiala de neincredere si arata o deschidere care ne da increderea in reusita acestei reforme. Speram ca dupa primul semestru dna Andronescu sa nu mai fie la minister.
Comments are closed.