Mario Oprea i se adresează lui Cioloş cu privire la Centura de Sud a Craiovei

0
523

opreaSenatorul PNL de Dolj Mario Ovidiu Oprea va adresa astăzi o scrisoare deschisă directorului interimar al CNADNR, Cătălin Homor, dar şi premierului Dacian Cioloş, cu privire la Centura de Sud a Craiovei. Parlamentarul doljean cere lămuriri despre stadiul acestei investiţii şi termenul concret de finalizare a infrastructurii ocolitoare, atrăgând atenţia că este vorba de o lucrare pe bani europeni, cu mari probleme tehnice.

Prim-vicepreşedinte al PNL Dolj, senator Mario Ovidiu Oprea, a ieşit, ieri, într-o conferinţă de presă, în care a arătat scrisorile pe care urmează să le adreseze astăzi directorului interimar al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, dar şi premierului Dacian Cioloş.

 „Mâine (n.r. – astăzi) doresc să transmit directorului interimar al CNADNR o scrisoare prin care să solicit punctul de vedere al instituţiei. Doresc să îmi comunice care este stadiul demersurilor pentru reluarea procesului de achiziţie a serviciilor de supervizare, doresc să se folosească pârghiile legale de care dispunem pentru a se lua măsuri pentru chemarea în instanţă a constructorului dacă au fost încălcate clauzele contractuale. Neregulile acestea nu pot fi trecute cu vedere. Am făcut o scrisoare care îi este adresată şi primului-ministru al României, în aceeaşi calitate de reprezentant al judeţului Dolj în Senat. Îi propun domniei sale să îşi aplece atenţia asupra găsirii unei soluţii pentru finalizarea lucrărilor, pentru că este un obiectiv prioritar şi trebuie să se transforme dintr-un eşec într-o importantă realizare şi, bineînţeles, pentru a se evita returnarea fondurilor europene, lucruri de nedorit”, a precizat senatorul liberal.

„Au fost descoperite crăpături”

Înainte ca Centura de Sud a Craiovei să fie dată în funcţiune, pe o lungime de 500 de metri, au fost descoperite crăpături care făceau nefuncţională traversarea, susţine politicianul liberal. „CNADNR a solicitat un punct de vedere constructorului, care, la rândul său, a solicitat punct de vedere proiectantului, acesta din urmă a cerut o expertiză. Rezultatul acelei expertize nu cred este făcut cunoscut oficial până în acest moment, dar s-ar părea că a fost folosit un pământ neconform. La acest lucru s-a adăugat faptul că inginerul de şantier refuză să mai prelungească contractul şi am rămas şi fără supervizarea acestui obiectiv”.scrisoare

„Are foarte multă argilă în compoziţie”

Nicolae Giugea, preşedintele PNL Dolj, a susţinut, la rândul lui, că respectiva centură se aseamănă cu drumul Craiova – Calafat, având foarte multă argilă în compoziţie. „Eu nu sunt de specialitate, sunt inginer, dar am dat un examen la ştiinţa solului, la pedologie. Am văzut că balastrul folosit acolo conţine foarte multă argilă. Pot spune de pe acum exact ce se întâmplă pe Craiova – Calafat. Când este secetă, argila se deshidratează şi se contractă, iar când vine un sezon ploios are capacitatea de a-şi mări de foarte mult volumul. Niciodată nu vor fi nişte drumuri stabile. Un exemplu naţional, autostrada Piteşti-Bucureşti, care niciodată nu va fi la standardele pe care trebuie să le îndeplinească pentru că fundaţia este în apă. A fost cea mai ieftină soluţie şi vedem consecinţele: în permanenţă este în lucru. Centura de Sud a Craiovei şi Craiova –Calafat nu sunt pe apă, sunt pe ceva şi mai interesant, sunt pe un strat de argilă”, a adăugat Nicolae Giugea.

O investiţie de 12 milioane de euro

Potrivit lui Mario Oprea, centura de Sud a Craiovei, care face legătura între drumurile naţionale Craiova – Caracal şi Craiova – Piteşti, trebuie finalizată din două motive. Pe de o parte, pentru că este un obiectiv pe care statul român l-a angajat în faţa investitorului Ford ca fiind o lucrare de infrastructură deosebit de importantă. „A început în 2012, dar nu este finalizat până acum, el avea ca termen sfârşitul anului trecut cu o perioadă asumată de 2 ani de întârziere”, a arătat Mario Oprea.

Pe de altă parte, Centura de Sud trebuie terminată deoarece, fiind un proiect pe fonduri europene, există riscul returnării banilor. „Problema cea mai grea este că acest obiectiv valorează 12 milioane de euro şi două treimi din această sumă sunt fonduri europene. Dacă până azi nu este dată în funcţiune, asta înseamnă că aceste fonduri europene trebuie returnate”, a punctat Mario Oprea.

Nicolae Giugea a povestit că un japonez a avut curiozitatea de a cronometra timpii care se parcurg pe drumul Craiova – Bucureşti şi a ajuns la concluzia că „este o nebunie, o aberaţie”. „Craiova merită mai mult, Craiova şi Oltenia sunt izolate din punct de vedere economic din cauza lipsei unei infrastructuri moderne de transport. Este neglijată complet sub acest aspect şi dezvoltarea economică, în acest moment, este indisolubil, inseparabil de dezvoltarea infrastructurii de transport. Nu vine într-o zonă în care transportul nu este corespunzător”, a spus preşedintele PNL Dolj, Nicolae Giugea.