Având în vedere cadrul normativ european privind facilitarea liberei circulații pe durata pandemiei de COVID-19 și prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului României privind măsuri de punere în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatului digital al UE privind COVID pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19, începând cu data de 01.07.2021, Poliția de Frontieră Română asigură verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.
“Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, Serviciul de Telecomunicații Speciale a distribuit către Poliția de Frontieră 271 de scannere mobile și 271 de telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația „CoronaScan”. Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie. Reamintim că certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă. Menționăm faptul că, în conformitate cu prevederile legale, nu se vor reține nici un fel de date sau informații din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliției de Frontieră Române sau prin aplicația mobilă de verificare ’’CoronaScan’’ (aplicație destinată verificării certificatelor prin scanarea codului QR de pe acestea)”, se menţionează în comunicatul IGPF.