Începând cu data de 1 iulie a.c, persoanele juridice străine care îşi desfăşoară activitatea în România prin intermediul mai multor sedii permanente au obligaţia să desemneze doar unul dintre sedii pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale care le revin tututor. Potrivit Codului fiscal, sediul permanent este un loc prin care se desfăşoară integral sau parţial activitatea unui nerezident. Practic, de la 1 iulie, fiecare firmă nerezidentă, care are mai multe sedii permanente, îşi va desemna unul singur prin intermediul căruia se va achita de toate obligaţiile fiscale ce îi revin pe teritoriul României din punct de vedere al impozitului pe profit. Totuşi, pentru profitul înregistrat în primele şase luni ale anului, sediile permanente vor trebui să îşi declare profitul separat (şi nu consolidat), conform regulilor în vigoare în această perioadă. Mai exact, calculul, plata şi declararea impozitului pe profit datorat pentru profitul impozabil obţinut de fiecare sediu permanent în perioada 1 ianuarie 2013 – 30 iunie 2013 se efectueaza până la 25 iulie 2013 inclusiv. Cu alte cuvinte, aceste entităţi vor trebui să completeze şi să depună la Fisc formularul 101 până cel târziu în 25 iulie. Pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie 2012, aceste sedii permanente nu vor mai declara niciun impozit pe profit, ci ele doar vor comunica date despre veniturile şi cheltuielile înregistrate în tot acest timp sediului desemnat de persoana juridică străină, care va calcula şi va plăti impozitul pe profit datorat pe întregul grup de sedii.