Mirajul fantastic al Târgului de Crăciun

0
11

Se vorbeşte mult sau oricum îndestulător, chiar la nivel naţional, de Târgul de Crăciun de la Craiova, care seduce literalmente şi atrage mulţi, dar mulţi turişti din alte zone ale ţării, prin agenţiile specializate, dar şi de peste Dunăre. Rezervări au fost făcute din timp. E un moment fast al Craiovei, împodobită de decoraţiuni, luminiţe, oricum drapată hibernal, deşi zăpada lipseşte, despre care se vorbeşte avantajos în multe discuţii, fără nici o conotaţie politică. Anul trecut, susţine primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, organizarea evenimentului a costat circa 2 milioane de lei, iar câştigul a fost aproape dublu. Mulţumiţi de generoasa idee a unei noi ediţii a Târgului de Crăciun sunt toţi cei care sunt conectaţi la reţeaua HoReCa, de taximetrie, sau spaţii comerciale. Târgul de Crăciun de la Craiova, veritabilă destinaţie de weekend, are deja distincţia lui, prin toate amenajările făcute, programul manifestărilor artistice, încărcătura acestora, şi în competiţia monitorizată de site-ul European Best Destination se aşteaptă o bună poziţionare. Da, Târgul e un miraj. Şi sugestivă este ştirea cu băiatul de 15 ani, din comuna Gălăteni, jud. Teleorman, plecat de acasă, dat în căutare la nivel naţional, şi găsit la Târgul de Crăciun din Craiova, de poliţiştii doljeni. Pentru a se asigura o fluiditate traficului rutier din oraş, turiştii au fost invitaţi să-şi parcheze maşinile în zona Aeroportului, de unde preluaţi cu autobuzele au fost şi sunt aduşi în zona Târgului de Crăciun. Sunt nu puţine gesturi organizatorice, chibzuite, care au amplitudine, pentru ca atmofera de basm, buna dispoziţie atât a localnicilor cât şi a vizitatorilor să nu fie perturbată. La tot pasul căsuţe unice, decoraţiuni de poveste, care conferă o culoare aparte zonei respective. Deja Târgul de Crăciun de la Craiova se simte avantajos, în compania unor populare şi recunoscute Târguri, precum cele din Viena, Strasbourg, Praga, Budapesta, Koln, Dresda ş.a.m.d.. Atmosfera specifică sărbătorilor de iarnă se face resimţită la tot pasul. Ca şi anul trecut, o atracţie insolită rămâne sania zburătoare a lui Moş Crăciun cu efectele ei speciale, şi de altfel centrul Craiovei pare un tărâm decupat din lumea basmelor, în care bucuria este mult amplificată. Se zâmbeşte parcă la tot pasul sau e numai o iluzie. Până la 27 noiembrie, de pe ip-uri diferite, telefon, tabletă, laptop, se poate vota Craiova – Best Christmas Markets 2026, pentru titlul de cel mai frumos Târg de Crăciun din Europa. Nu bântuie reproşurile pe reţelele de socializare, dar nici nu lipsesc cu desăvârşire. Şi unul dintre ele vizează faptul că preţurile picante, practicate de comercianţi, sunt mai mari decât în alte capitale europene. Experţii în marketing avertizează că această politică a preţurilor dăunează imaginii evenimentului şi fără un echilibru corect între calitate şi preţ, Târgul de Crăciun riscă să-şi piardă din atractivitate. Asupra avertismentului ar trebui vegheat de bună seamă, deşi, uşor nu e deloc. Târgul de Crăciun rămâne o emblemă a marelui municipiu, până la sfârşitul anului, şi graţie lui numele Craiovei apare în nu puţine publicaţii europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *