Polițiștii din cadrul Secției Regionale de Poliție Transporturi Craiova, împreună cu specialiști din cadrul Comisariatului Județean de Protecție a Consumatorilor Dolj, au organizat și desfășurat o acțiune în Autogara Nord, din municipiul Craiova, pe linia protejării consumatorilor și asigurarea respectării normelor legale în domeniul transportului public de persoane.
Acțiunea a vizat prevenirea, identificarea şi sancţionarea faptelor de natură penală şi contravenţională la regimul transportului de persoane, precum şi verificarea stării de funcționare în condiții de legalitate a mijloacelor de transport persoane. În cadrul acţiunii au fost verificați 12 agenți economici, au fost legitimate aproximativ 30 de persoane şi verificate 12 autovehicule. “Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 10 sancțiuni contravenţionale, în valoare de 61.500 de lei. Printre abateri constatate se numără prestarea unor servicii ce pot afecta viața, sănătatea sau interesele economice ale consumatorilor, lipsa afișării tarifelor și a intervalelor orare pentru curse, lipsa sau expirarea trusei de prim ajutor și a extinctorului, scaune murdare, cu urme vizibile de mizerie și neigienizate corespunzător și nerespectarea obligației operatorilor de transport de a înregistra în casa de marcat sumele încasate din vânzarea biletelor. Cu ocazia controlului efectuat la un autobuz de transport persoane al unei societăţi comerciale cu sediul în municipiul Craiova, au fost constatate neconformități majore de funcționare ce pot afecta sănătatea sau viața pasagerilor. Operatorul de transport a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 25.000 de lei, luându-se și măsura complementară de oprire temporară a funcționării autobuzului până la remedierea deficiențelor”, a precizat Cristian Grigorescu, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dolj .