Un profesor din Craiova a dus România pe locul II în lume la Olimpiada Internaţională de Informatică

0
945
Un nou succes internaţional a fost obţinut de elevii români. Aceştia au participat la Olimpiada Internațională de Informatică 2022, organizată în Indonezia, şi au obținut o medalie de aur, două de argint și una de bronz , conform “edupedu.ro” . “Am urcat pe locul doi pe clasamentul numărului de medalii obținut de toate țările până acum”,  a precizat prof, Marius Nicoli, de la Colegiul Naţional “Fraţii Buzeşti” din Craiova, cel care a coordonat Lotul naţional la României spre  această performanță.

 

 

Rezultatele obţinute au în spate o muncă intensă şi care confirmă  “eforturile depuse de membriii comunității noastre în acești ani grei de pandemie și ne încarcă puternic pentru mai departe”,  precizează Marius Nicoli, profesor de informatică la Colegiul Național “Frații Buzești” din Craiova, team – leader al  lotului României , avându-l  alături pe Andrei Constantinescu, fost olimpic și student la Institutul Federal Elvețian de Tehnologie (ETH) din Zürich.

Elevii români participanți și rezultatele lor

  • Alexandru Luchianov de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București – medalie de aur
  • Luca Perju-Verzotti de la Colegiul Național de Informatică “Tudor Vianu” București – medalie de argint
  • Alexandru-Raul Todoran de la Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” Orăștie – medalie de argint
  • Andrei-Robert Ion de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București – medalie de bronz
Foto: captură – ioinformatics.org / Facebook.com – SEPI

Olimpiada Internațională de Informatică 2022 s-a desfășurat în format hibrid. Cele mai multe țări au participat în format fizic, dar sunt și state, precum România (Alexandru Luchianov a participat de acasă), Cuba, Ungaria, Slovacia și Regatul Unit care au avut și elevi participanți de acasă, potrivit site-ului oficial al Olimpiadei. Țări, precum Australia, China, Croația au participat exclusiv online. Peste 350 de olimpici au avut de rezolvat câte trei probleme timp de cinci ore în fiecare din cele două zile de concurs, se mai arată pe același site.

Familia concurentului şi antrenorul acestuia, cei mai importanţi factori

Marius  Nicoli a mai menţionat că aceasta ”se realizează pe tot parcursul anului. Există nuclee locale de pregătire în multe locuri din țară, formate în jurul profesorilor cu rezultate în domeniu, există centrele de excelență, iar o contribuție foarte mare o au studenții foști olimpici internaționali, mulți dintre ei devenind ulterior antrenori ai concurenților, făcând astfel ca noțiunile acumulate de ei să fie transmise mai departe altora care vin din urmă. De asemenea, concurenții folosesc platforme de pregătire românești și internaționale cu arhive de probleme propuse la ediții anterioare. În plus, copiii noștri se pregătesc după un program riguros incluzând prezența constantă la competițiile online cu participare de mare anvergură internațională”. “Înainte de pandemie, organizarea activității de selecție era reglementată prin regulamentele Ministerului Educației. După debutul pandemiei, deoarece ministerul nu a mai putut organiza olimpiadele timp de doi ani, comunitatea de informatică competițională din țară s-a organizat în Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI) – alcătuită din profesori, foști olimpici, programatori, pasionați de informatică. În acest an, SEPI și Ministerul Educației au organizat în parteneriat olimpiada de informatică. La finalul etapei naționale a fost selectat lotul național, în urma unor probe de baraj”, a mai spus Nicoli despre selecția olimpicilor. Membrii lotului s-au întâlnit în tabăra desfășurată în luna mai la Cluj-Napoca, unde au avut loc activități de pregătire și baraje suplimentare de selecție. În urma acestora au rezultat echipele care reprezintă România la competițiile internaționale. Despre existenţa unui psiholog în pregătirea elevilor, Marius Nicoli a precizat că, ”în general, profesorii cu experiență și studenții foști olimpici joacă un rol major în viața unui olimpic internațional. Ei sunt cei care, pe lângă suportul științific, le sunt alături în momentele grele pricinuite de concursuri cu rezultate sub așteptările concurentului. Acești antrenori asigură stabilirea modului de abordare a pregătirii înainte de fiecare concurs, odihnă, motivare. De asemenea, o componentă esențială o reprezintă familia concurentului, cea care creează pentru acesta mediul propice pentru performanță. Consider că antrenorul este cel mai bun consilier psihologic al unui student, el fiind cel care îi cunoaște traseul anterior și care este atent la ceea ce concurentul are de făcut pas cu pas în pregătire pentru a-și atinge întregul potențial. Antrenorul împreună cu familia”.