Proiect european la Liceul Tehnologic “Horia Vintilă” Segarcea

0
694

Munca de 10 ani în derularea proiectelor europene a fost recompensată pentru Liceul Tehnologic „Horia Vintilă” Segarcea, prin obținerea Certificatului „Şcoală Europeană – 2022”. Liceu lTehnologic ,,Horia Vintilă” Segarcea face parte din cele nouă unități școlare, din județul Dolj (singura din afara municipiului Craiova) , care s-au înscris în Competiția Națională ,,Școală Europeană” și s-a clasat pe locul I la nivel județean și pe locul al XII-lea la nivel național.

“Competenţa, performanţa şi profesionalismul sunt reperele esenţiale, care au contribuit la o imagine de ansamblu asupra realizărilor şi potenţialului acestui liceu care, prin întregul profil educaţional, oferă garanţia reuşitei elevilor. Unul dintre proiectele europene pe care Liceul Tehnologic Horia Vintilă Segarcea le are în implementare este ,,Practică profesională europeană pentru o carieră de succes”, nr. 2020-1-RO01-KA102-079053”, a precizat prof. Claudiu Gavrilă, director al Liceului “Horia Vintilă” .

   Obiectivele proiectului

Obiectivele sunt multiple, pe care le prezentăm: dezvoltarea competențelor profesionale de specialitate pentru 21 de elevi, de la învățământul liceal, zi, profilul tehnic, filiera tehnologică, specializarea tehnician mecanic pentru întreținere și reparații, prin experiența de muncă în altă țară, pentru creșterea rezultatelor școlare și adaptabilității lor la un mediu european, socio-economic dinamic, pe perioada a 12 luni de proiect; dezvoltarea abilităţilor practice ale celor 21 de elevi, pentru întreținere și reparații, prin folosirea unor tehnologii de ultimă generaţie din domeniul lor de activitate, pentru integrare cu ușurință pe piața muncii europene;  dezvoltarea competențelor cheie ale celor 21 de elevi, prin promovarea practicilor incluzive, în scopul sporirii încrederii în reușita profesională(pregătirii pt viața profesională, activă); dezvoltarea unui parteneriat durabil, în scopul creşterii atractivităţii şi calităţii EFP şi realizarii unui spaţiu european comun de cooperare în domeniul EFP. ” În timpul mobilitatii, pe parcursul a 90 de ore,  a fost vizată spre a fi dobândită   unitatea de rezultate ale învățării  nr. 11 din  SPP –  Anexa 4 la OMENCS nr.4121/2016: MONTAREA SISTEMELOR MECANICE PENTRU TRANSMITEREA ŞI TRANSFORMAREA MIŞCĂRII: Transmisii prin curele şi cabluri; Identificarea elementelor componente ale transmisiilor prin curele şi cabluri; Executarea operaţiilor de montare şi demontare a transmisiilor prin curele şi cabluri; Verificarea transmisiei prin curele şi cabluri; Aplicarea normelor legale referitoare la SSM, PSI și protecția mediului specifice; Utilizarea corectă a vocabularului comun şi a celui de specialitate; În plus, stagiarii dețin abilități cognitive dezvoltate, spirit antreprenorial dezvoltat, competențe lingvistice crescute, abilități socio-emoționale şi civice dezvoltate care sprijină  incluziunea școlară a şi asigură o bună inserție socială. Dintre activitățile de diseminare desfășurate menționăm: Workshopul ,,Competentele tehnicianului mecanic”(INFODAYS ERASMUS+); Dezbaterea ,,Formare transnationala a elevilor din medii defavorizate” (European vocational skills week); Lecția deschisă în catedra tehnică ,,Stagiul european de practică”; Masa rotundă ,,Profil pofesional european prin Erasmus+”; Atelierul de lucru ,,Toți suntem egali”; Afișare postere la sediul școlii și Primăriei Segarcea”, a spus prof. Cristina Sâmcea, manager de proiect.