Au apărut modelele de subiecte pentru examenele naţionale

0
388

Modelele de subiecte pentru examenele naţionale din 2012, respectiv cele pentru evaluarea naţională a elevilor de clasa a VIII-a şi cele pentru bacalaureat, au fost publicate pe site-ul  Ministerului Educaţiei.

Modelele pentru evaluarea competenţelor şi pentru probele scrise sunt însoţite de precizări privind scopul evaluării, statutul disciplinei, structura subiectelor, competenţele de evaluat, detalii privind evaluarea, inclusiv baremele de evaluare şi de notare.

La evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a se regăsesc modelele de subiecte pentru Limba şi literatura română şi Matematică, precum şi pentru Limba şi literatura maternă. Media notelor obţinute la evaluarea naţională va conta la admiterea în liceu.

A fost editat şi un ghid pentru desfăşurarea probelor de bacalaureat

Pentru examenul de bacalaureat 2012 este prezentat, spre informarea elevilor, a profesorilor şi a tuturor celor interesaţi, un ghid privind desfăşurarea probelor A şi B (de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi în limbile materne), a probei C (de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată în liceu) şi a probei D (de evaluare a competenţelor digitale).

De asemenea, sunt publicate modele de subiecte pentru toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, dar şi pentru probele scrise şi anume pentru Limba şi literatura română, Limba şi literatura maternă (pentru care sunt şapte discipline), Matematică, Istorie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică, Geografie şi pentru cele cinci discipline socio-umane – Economie, Filosofie, Logică şi argumentare, Psihologie, Sociologie. Pentru proba C există modele structurate în funcţie de conţinutul probei: înţelegerea unui text audiat, proba scrisă şi proba orală, corespunzătoare celor zece limbi de circulaţie internaţională studiate în liceu. Sunt publicate şi traduceri ale modelelor de subiecte în limbile minorităţilor naţionale. Reprezentanţii ministerului precizează că modelele sunt orientative şi au ca scop familiarizarea elevilor şi a profesorilor cu tipul de subiecte, precum şi cu nivelul de dificultate al acestora.