Un loc de muncă în producţia berii generează 16 locuri de muncă în sectoarele conexe. Un loc de muncă din cinci în domeniul HoReCa la nivel naţional este generat de producţia berii. 530 milioane euro pe an reprezintă contribuţia sectorului berii la bugetul de stat, direct şi indirect. Acestea sunt datele prezentate de către conducerea Asociaţiei Berarii României, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, susţinută la Hotel Ramada din Craiova. Invitaţii de onoare fiind : Onno Rombouts, CEO Heineken România şi Sorin Manda, city manager.
Sectorul berii din România generează aproape 85.000 de locuri de muncă la nivel naţional – direct şi indirect – atât în producţia berii, cât şi în sectoare conexe precum retail, HoReCa, distribuţie sau agricultură. În acest context, cu o tradiţie locală în fabricarea berii de aproape 50 de ani, Craiova este unul dintre pilonii sectorului berii din România, au afirmat reprezentanţii Asociaţiei Berarii României, alături de reprezentanţi ai Primăriei din Craiova şi ai companiei HEINEKEN România, reuniţi în cadrul unei conferinţe de presă, susţinută la Craiova. “Impactul economic pozitiv al producţiei de bere din România se face simţit la nivelul tuturor activităţilor conexe, în special prin crearea de locuri de muncă. Sectorul HoReCa reprezintă o dovadă clară în acest sens nu doar din punct de vedere al numărului important de locuri de muncă datorate berii, dar şi caracterului de protecţie socială al acestor locuri de muncă, destinate în special tinerilor, persoanelor aflate la primul loc de muncă sau celor care se reintegrează în activitate după o perioadă de pauză. Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, în România, aproximativ 158.000 de persoane au un loc de muncă în industria ospitalităţii, 27.000 de locuri de muncă datorându-se producţiei locale de bere. Altfel spus, unul din cinci locuri de muncă din domeniul HoReCa este generat de sectorul berii din ţara noastră”, a declarat Julia Leferman, Director General, Asociaţia Berarii României.
85.000 locuri de muncă create la nivel naţional
Mai mult decât atât, alte zeci de mii de locuri de muncă create la nivel naţional în activităţi conexe se datorează producţiei de bere din România. Astfel, din totalul de 85.000 locuri de muncă create la nivel naţional, aproximativ 28.000 de locuri de muncă sunt în sectorul retail, 10.000 locuri de muncă în agricultură, iar 24.500 în activităţi de distribuţie. Producţia de bere din România, în care lucrează peste 5.400 de angajaţi, s-a poziţionat drept un sector dinamic care generează contribuţii constante la bugetul de stat, mai precis, în anul 2016 contribuţia exclusivă a membrilor Asociaţiei Berarilor României fiind de 275 milioane de euro. Contribuţia totală a sectorului berii la nivel naţional şi local depăşeşte însă jumătate de miliard de euro, mai exact 530 milioane de euro, reprezentând taxe, impozite şi contribuţii sociale la bugetele de stat şi locale.
“Ne place întotdeauna să spunem că berea face cinste României”
În acest context, s-a reiterat faptul că întregul lanţ de efecte economice pozitive se datorează celor două caracteristici esenţiale ale producţiei de bere din România: un nivel zero al evaziunii fiscale şi caracterul său profund naţional, datorat unei producţii interne care acoperă peste 97% din consum şi o pondere de peste 70% a ingredientelor locale în reţetele de fabricare a berii. “Ne place întotdeauna să spunem că berea face cinste României, o afirmaţie fundamentată pe un spectru larg de efecte economice pozitive. Dintre aceste efecte însă, capacitatea sectorului local al berii de a crea locuri de muncă pentru români este esenţială în evaluarea rolului pozitiv pe care berea îl are chiar în viaţa de zi cu zi a românilor.”, a mai spus reprentantul Asociaţiei Berarii României
Cei şase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere
Asociaţia Berarii României reprezintă un veritabil simbol al sectorului berii de la noi din ţară. În cei treisprezece ani de existenţă, Asociaţia Berarii României s-a impus atât la nivel local, cât şi internaţional, ca o voce comună a membrilor săi, reuşind să transmită mediului de afaceri, consumatorilor şi instituţiilor statului, valorile care îi guvernează deopotrivă. Membrii săi actuali sunt importanţi producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries şi Martens , alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei şase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime: Souflat Malt România şi Asociaţia Producătorilor de Hamei. Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparţinând membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca şi Timişoara.
***
Începând cu anul 2008 Asociaţia Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. Membrii actuali sunt asociaţiile naţionale ale berarilor din statelor UE, alături de Norvegia, Elveţia şi Turcia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 6.500 de producători de bere din Europa în faţa diferitelor instituţii şi organizaţii internaţionale. Mai mult, Berarii Europei reprezintă şi apără interesele a 2,3 milioane de oameni care au locuri de muncă datorită producţiei şi vânzării berii.